Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 PAZ4004 Satış Yönetimi Zorunlu 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin satış süreci hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması ve etkin bir satış gücü yönetiminin gereksinimlerinin ortaya konulmasıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Satış aktivitelerinin planlanması, organizasyonu, kontrolü.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, Örnek olay

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Satış Yönetimi: Sahavet Gürdal, Ali Atıf Bir, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları 2 Satış Yönetimi: Sahavet Gürdal, Hikmet Seçim, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları 3 Satış Yönetimi Eğitimi, Erdoğan Taşkın, Papatya Yayıncılık 4 Satışçıların Yönetimi:Erdoğan Taşkın,Der Yayınları, 1996,İstanbul 5 Satış ve Satış Yönetimi: Ahmet Hamdi İslamoğlu, Remzi Altunışık, Sakarya 2007. 6. Sales Force Management;Mark Johnston,Greg Marshall (2009). 7. 7. 7. Satış Gücü Yönetimi, Gonca Telli Yamamoto, Literatür Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

YOK

Müfredat Sorumlusu

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri - Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ
Ofis/Oda No - Ofis/Oda No
Telefon - Telefon
E - Posta - E - Posta
Web - Web
Öğrenci Görüşme Saatleri - Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Satış yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Etkin ve başarılı bir satış yöneticisi olmanın gereksinimlerinin irdelenmesi
  • Satış gücü yönetiminin aşamalarının öğrenilmesi
  • Satışta beden dilinin ve iletişimin etkin kullanımı becerisinin kazandırılması
  • Satış Gücünün gereksinimlerinin belirlenmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar
2 Satış Gücü Yönetim Süreci: Planlama, Uygulama, Kontrol
3 Satış Gücü Yönetim Süreci: Planlama, Uygulama, Kontrol (devam)
4 Satış Gücünün Planlanması : Satış/Talep Öngörümü
5 Satış Gücünün Planlanması: Satış Gücünün Örgütlenmesi
6 Satış Gücünün Planlanması: Kota Planlaması
7 Vaka Tartışması
8 Ara Sınav Haftası
9 Satış Gücünün Planlanması: Bütçelendirme ve Ücretlendirme
10 Satış Gücünün Yürütülmesi: Satışçıların Devşirilmesi ve Seçilmesi Satış Gücünün Yürütülmesi: Satışçıların Devşirilmesi ve Seçimi
11 Satış Gücünün Yürütülmesi: Satışçıların İşe Alınması ve Eğitilmesi
12 Satış Gücünün Yürütülmesi: Satışçıların Motivasyonu
13 Satış Gücünün Kontrolü: Performans Değerlendirme
14 Satışta İletişim ve Beden Dili
15 Vaka Tartışması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 4 16 64
Araştırma ve Hazırlığı 2 16 32
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Final ve Hazırlığı 1 12 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi