Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 PAZ4004 Satış Yönetimi Zorunlu 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin satış süreci hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması ve etkin bir satış gücü yönetiminin gereksinimlerinin ortaya konulmasıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Satış aktivitelerinin planlanması, organizasyonu, kontrolü.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, Örnek olay

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Satış Yönetimi: Sahavet Gürdal, Ali Atıf Bir, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları 2 Satış Yönetimi: Sahavet Gürdal, Hikmet Seçim, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları 3 Satış Yönetimi Eğitimi, Erdoğan Taşkın, Papatya Yayıncılık 4 Satışçıların Yönetimi:Erdoğan Taşkın,Der Yayınları, 1996,İstanbul 5 Satış ve Satış Yönetimi: Ahmet Hamdi İslamoğlu, Remzi Altunışık, Sakarya 2007. 6. Sales Force Management;Mark Johnston,Greg Marshall (2009). 7. 7. 7. Satış Gücü Yönetimi, Gonca Telli Yamamoto, Literatür Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

YOK

Müfredat Sorumlusu

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri - Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ
Ofis/Oda No - Ofis/Oda No
Telefon - Telefon
E - Posta - E - Posta
Web - Web
Öğrenci Görüşme Saatleri - Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Satış yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Etkin ve başarılı bir satış yöneticisi olmanın gereksinimlerinin irdelenmesi
  • Satış gücü yönetiminin aşamalarının öğrenilmesi
  • Satışta beden dilinin ve iletişimin etkin kullanımı becerisinin kazandırılması
  • Satış Gücünün gereksinimlerinin belirlenmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar Pazarlama, Satış ve Satışçılık: Temel Kavramlar
2 Satış Gücü Yönetim Süreci: Planlama, Uygulama, Kontrol
3 Satış Gücü Yönetim Süreci: Planlama, Uygulama, Kontrol (devam)
4 Satış Gücünün Planlanması : Satış/Talep Öngörümü
5 Satış Gücünün Planlanması: Satış Gücünün Örgütlenmesi
6 Satış Gücünün Planlanması: Kota Planlaması
7 Vaka Tartışması
8 Ara Sınav Haftası
9 Satış Gücünün Planlanması: Bütçelendirme ve Ücretlendirme
10 Satış Gücünün Yürütülmesi: Satışçıların Devşirilmesi ve Seçilmesi Satış Gücünün Yürütülmesi: Satışçıların Devşirilmesi ve Seçimi
11 Satış Gücünün Yürütülmesi: Satışçıların İşe Alınması ve Eğitilmesi
12 Satış Gücünün Yürütülmesi: Satışçıların Motivasyonu
13 Satış Gücünün Kontrolü: Performans Değerlendirme
14 Satışta İletişim ve Beden Dili
15 Vaka Tartışması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 4 16 64
Araştırma ve Hazırlığı 2 16 32
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Final ve Hazırlığı 1 12 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi