Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme (Almanca) - Lisans - 2013 | KSS1015 | Schöne Künste I | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme (Almanca) - Lisans - 2013 | KSS1015 | Schöne Künste I | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Dersin amacı uygarlık tarihinde sanata ve sanatın gelişimine yönelik bir bakış sunmaktır.
-
Ders çeşitli dönemlerdeki sanat akımlarını ele alarak açıklamaktadır.
Vaka çalışması, Teorik Anlatım
YOK
Almanca
( Heinrich Wölfflin ) Uygarlık Tarihi , Felsefe Tarihi ( Weber Alfred ), Tarih Sümer'de Başlar ( Samuel Noah Kramer) (Francis Claudon ), Empresyonizm ( Maurice Serullaz ), Empresyonizm ( Lionel Richard ), Modern Sanatın Öyküsü Günlük Yaşamdan Sanata ( Unberto Eco ), Rönesans Felsefesi ( Yalçın Kaya ), Romantizm Sanat Ansiklopedesi Tarih Öncesinden Bizans'a ( Prof. Nermin Sinemoğlu ), Eski Mısır Tarih ve Medeniyeti, Mitoloji Sözlüğü ( Azra Erhat Yaratıcılık (Halide S. Yavuz), Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi( N. B. İpşiroğlu), Sanat Tarihi'nin Temel Kavramları,
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İnsan varlığının türsel özellikleri ve sanat oluşturma özelliği vurgulanmıştır. |
2 | Bir diğer özellik ise insan varlığının yaratıcılığıdır. |
3 | Sanatsal yaratımlar bir kültür çevresinde şekillenir ve bir bütünlüğe ulaşır. |
4 | Uygarlık ve kültür kavramı ile Batı uygarlığını etkileyen bazı antik kültürlerin özellikleri incelenmiştir. |
5 | Uygarlıklar bir sistemdir ve sanat da bu bütünün bir ayrıntısıdır. |
6 | Uygarlıkların inanç sistemleri ve sanat kurallarının ortaya çıkmasına ve üsluplaşmaya etkendir. |
7 | Mezopotamya, Mısır, Antik Yunan, Türk İslam, Hristiyan sanatlarının mantığı anlatılmıştır |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Orta Çağ sonrası ara dönem, Rönesans, Romantizm, Empresyonizm, Expresyonizm ekolleri. |
10 | Kavramsal Sanat ve günümüz Batı sanatının incelenmesi. |
11 | Endüstriyel sanatın uygulamaları, kültürlerle ilişkiler. |
12 | Uygulamaların Pazarlanması |
13 | Modern Çağdaş Türk Sanatı ve Avrupa ile entegrasyon sürecine bakış ,Sınıf içi eleştiriler, görüşler |
14 | Modern Çağdaş Türk Sanatı ve Avrupa ile entegrasyon sürecine bakış ,Sınıf içi eleştiriler, görüşler |
15 | Kavramsal sanatla ilgili bir sınıf içi workshop çalışması hazır malzemeler kullanılarak yapılabilir. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |