Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Yönetim Bilişim Sistemleri (Almanca) | KSS1016 | Schöne Künste II | Seçmeli | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Yönetim Bilişim Sistemleri (Almanca) | KSS1016 | Schöne Künste II | Seçmeli | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Ders; Batı uygarlığını etkileyen bazı antik kültürlerin özelliklerini ve Modern Turk Sanatının ozelliklerini ele almayı amaçlamaktadır.
-
Ders kapsamında uygarlık ve kültür kavramı ile Batı uygarlığını etkileyen bazı antik kültürlerin özellikleri incelenmekte, Mezopotamya, Mısır, Antik Yunan, Türk İslam, Hristiyan sanatlarının mantığı açıklanmaktadır.
Vaka çalışması, Teorik Anlatım
yok
Almanca
( Heinrich Wölfflin ) Uygarlık Tarihi , Felsefe Tarihi ( Weber Alfred ), Tarih Sümer'de Başlar ( Samuel Noah Kramer) (Francis Claudon ), Empresyonizm ( Maurice Serullaz ), Empresyonizm ( Lionel Richard ), Modern Sanatın Öyküsü Günlük Yaşamdan Sanata ( Unberto Eco ), Rönesans Felsefesi ( Yalçın Kaya ), Romantizm Sanat Ansiklopedesi Tarih Öncesinden Bizans'a ( Prof. Nermin Sinemoğlu ), Eski Mısır Tarih ve Medeniyeti, Mitoloji Sözlüğü ( Azra Erhat Yaratıcılık (Halide S. Yavuz), Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi( N. B. İpşiroğlu), Sanat Tarihi'nin Temel Kavramları,
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İnsan varlığının türsel özellikleri ve sanat oluşturma özelliği vurgulanmıştır. |
2 | Bir diğer özellik ise insan varlığının yaratıcılığıdır. |
3 | Sanatsal yaratımlar bir kültür çevresinde şekillenir ve bir bütünlüğe ulaşır. |
4 | Uygarlık ve kültür kavramı ile Batı uygarlığını etkileyen bazı antik kültürlerin özellikleri incelenmiştir. |
5 | Uygarlıklar bir sistemdir ve sanat da bu bütünün bir ayrıntısıdır. |
6 | Uygarlıkların inanç sistemleri ve sanat kurallarının ortaya çıkmasına ve üsluplaşmaya etkendir. |
7 | Mezopotamya, Mısır, Antik Yunan, Türk İslam, Hristiyan sanatlarının mantığı anlatılmıştır. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Orta Çağ sonrası ara dönem, Rönesans, Romantizm, Empresyonizm, Expresyonizm ekolleri. |
10 | Kavramsal Sanat ve günümüz Batı sanatının incelenmesi. |
11 | Endüstriyel sanatın uygulamaları, kültürlerle ilişkiler. |
12 | Uygulamaların Pazarlanması |
13 | Modern Çağdaş Türk Sanatı ve Avrupa ile entegrasyon sürecine bakış ,Sınıf içi eleştiriler, görüşler |
14 | Modern Çağdaş Türk Sanatı ve Avrupa ile entegrasyon sürecine bakış ,Sınıf içi eleştiriler, görüşler |
15 | Kavramsal sanatla ilgili bir sınıf içi workshop çalışması hazır malzemeler kullanılarak yapılabilir. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
ÖÇ1 | ||||||
ÖÇ2 | ||||||
ÖÇ3 | ||||||
ÖÇ4 | ||||||
ÖÇ5 |