Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim ve Tercümanlık-2015 | AMT1103 | Schriftlicher Ausdruck I | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim ve Tercümanlık-2015 | AMT1103 | Schriftlicher Ausdruck I | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı öğrencilerin, akademik dilde yazma becerilerinin geliştirilmesidir. İlk etapta öğrenciler not tutma teknikleri hakkında bilgi edinerek yazma becerilerinin önemini kavrayacaklardır. Daha sonra metin kavramı, metin türleri ve metinlerin özellikleri ile bilgi edinerek söz konusu metin türleriyle ile ilgili uygulama fırsatı bulacaklardır. Metin türlerinin biçimsel özellikleri ve dilbilgisel yapıları hakkında bilgi edineceklerdir.
-
Metnin yapısı incelenecek, metin türleri ve özellikleri örnek metinlerle çalışılacaktır. Her türde örnek metinler oluşturulacaktır.
Ev ödevi, örnek metin, soru geliştirme yöntemleri, zihin haritası, beyin fırtınası yöntemleri kullanılmaktadır.
Staj yoktur.
Almanca
1-B.Heizmann et.al. : Schriftstücke - Arbeitsbuch für das Verfassen von Texten im Deutscunterricht der Oberstufe; Klett Verlag; 2- Bernd Kast : Fertigkeit Schreiben (Fernstudieneinheit 12); Langenscheidt; 3- J. v.d. Lühe, P. Hoffmann, J. Wahl: Mein Erfolgstrainer: Aufsatz; Klett Verlag; 4- Annette Weber150 Aufsatzübungen; DUDEN Verlag.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Metin nedir? |
2 | Metni oluşturan ögeler ve metinsellik kriterleri |
3 | Yazma nedir? Nasıl yazılır? |
4 | Yazılı metin türleri nelerdir? |
5 | Yazılı metinlerin biçimsel ve karakteristik özellikleri |
6 | Mektup- Email |
7 | Özgeçmiş |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Not alma teknikleri |
10 | Özet çıkarma teknikleri |
11 | Rapor |
12 | Ödev |
13 | Tutanak |
14 | Örnek metinler |
15 | Ev ödevi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 32 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 8 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |