Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fransızca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fransızca Öğretmenliği (Fransızca)-2015 EGT1301 Science de l'éducation Zorunlu 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim Bilimine Giriş dersinin amacı pedogojik formasyonla ilgili olan tüm disiplinler hakkında genel bilgi ve bakış açısı kazandırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru sorma, araştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Fransızca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gürsel, M.& Hesapçıoğlu, M. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi. M. Şişman (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş,Ankara: PegemA Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim temel kavramlarının bilgisine sahip olur.
  • Eğitimin diğer bilimlerle ilişki ve işlevleri bilgisine sahip olur.
  • Eğitim bilimin tarihsel gelişimini bilir.
  • Eğitim bilimine ilişkin araştırma yöntemlerini kullanır.
  • Öğretmenlik mesleğine ilişkin uygulamaları ve gelişmelerini takip eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimin Temel Kavramları
2 Eğitimin Temel Kavramları
3 Eğitimin Amaç ve İşlevleri
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Eğitimin Felsefi Temelleri
6 Eğitimin Sosyal Temelleri
7 Eğitimin Hukuki Temelleri
8 Ara sınav
9 Eğitimin Psikolojik Temelleri
10 Eğitimin Psikolojik Temelleri
11 Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
12 Eğitimin Ekonomik Temelleri
13 Eğitimin Politik Temelleri
14 Eğitimin Tarihi Gelişimi
15 Eğitim Bilimlerinde Yöntem
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 14 6 84
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi