Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Kimya - Lisans %30 | YDI151 | Scientific English I | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Kimya - Lisans %30 | YDI151 | Scientific English I | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Bir fizik öğrencisinin eğitimini ve araştırmalarını başarılı bir şekilde ilerletmek için ustalaşması gereken bilimsel iletişimi elde etmek, nasıl tutarlı cümleler ve paragraflar yazacakları, araştırma makaleleri ve özetleri nasıl yazacakları ve akademik ö
-
Sözlü sunum, poster sunumu, akademik yazım ve makale yazımı konularında öğrenciler bilgilendirilecek ve bu konular üzerine pratik yapmaları sağlanacaktır.
- teorik yönergeler ve ilkeler - bilimsel metinlerden pratik örnekler - öğrencilere yönergeleri kendi çalışmalarına nasıl uygulayacaklarını öğretmek için alıştırmalar
Yok
İngilizce
Sue Blattes, Veronique Jans, Jonathan Upjohn (2003). Minimum competence in scientific English. EDP Sciences, Fransa (online erişim - ebscohost.com)
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kimya Terminolojisi: Temel Laboratuvar Ekipmanları I |
2 | Kimya Terminolojisi: Temel Laboratuvar Ekipmanları II |
3 | Bilimsel dergiler: Çeviri Projeleri tanıtım |
4 | Bilimsel makale okuma teknikleri |
5 | Örnek makale:Synthesis of selected 3- and 4-arylcoumarin derivatives and evaluation as potent antioxidants |
6 | Kimyasal Prosesler I: Ayırma yöntemleri |
7 | Kimyasal Prosesler I: Stoikometri ve hidratlar |
8 | Ara Sınav |
9 | Kimya Terminolojisi: Redoks Reaksiyonları |
10 | Örnek metin:Belousov–Zhabotinsky reaksiyonları ve kaos teorisi |
11 | Örnek metin: Yakın zamandaki bilimsel gelişmeler |
12 | Bilimsel Sunum Hazırlığı: İpuçları ve zorluklar |
13 | Örnek Sunum: Kahveyi Kurtarmak |
14 | Öğrenci sunumları ve tartışma |
15 | Öğrenci sunumları ve tartışma |
16 | Öğrenci sunumları ve tartışma |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 28 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |