Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RST2015 | Seçmeli Sanat Atölye I: Endüstriyel Tasarım | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RST2015 | Seçmeli Sanat Atölye I: Endüstriyel Tasarım | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Çalışmaları işlevsellik yönü olan sanatsal işler halinde uygulamak, kullanım alanlarını belirlemek.
-
Kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarılması. Bireysel ve grup çalışmaları şeklinde yapılan çalışmaların işlevselliği verilirken malzeme bilgillerini arttırarak çalışmaların sanatsal işler yapmak.
Anlatım-gözlem-araştırma-örnek inceleme-eleştiri-uygulama
yok
Türkçe
Öğretim elemanı ders notları, Tasarıma yönelik, katalog, müze kitapları ve güncel yayınlar, Estetik Anlayış Moritz Geiger, Art of the 20th Century-Taschen, Sanat Atlası-Boyut Yayınları, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı Nevide Gökaydın, Archer Michael Art Since 1960 (World of Art) Charlotte Fiell, Peter Fiell-Industrial Design A-Z Art Now, Tashen www.designboom.com www.dexigner.com
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amacı içeriği. Plastik sanatlar içindeki yeri |
2 | Marküteri-Ahşap Kaplama çalışmasında açık-orta-koyu leke düzenlemelerini kullanabilme |
3 | Malzemenin olanakları kullanım alanları (mobilya, iç mekan, bahçe peyzaj mimarlıkları...) |
4 | Teknik bilgilendirme |
5 | Tasarımlar üzerinde form, biçim, açık,-koyu-orta değerler, hareket, ışık-gölge gibi kompozisyon değerlerinin verilmesi |
6 | Teknik zorlukların giderilmesi |
7 | Sunuş ve değerlendirme |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Bakır rölyef için teknik bilgilendirme |
10 | Malzemenin kullanım alanları ve işlevsellikleri üzerine araştırma ve örneklemeler |
11 | Tasarımların geliştirilmesi |
12 | Malzeme olanakları ve farklı malzemelerle ilişkilendirme |
13 | Teknik zorlukların giderilmesi |
14 | Kalıp alma, renklendirme, polisaj, parlatma, vernikleme gibi yöntemlerin uygulanması |
15 | Sunuş ve değerlendirme |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarı yıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 26 | 26 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |