Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RST2005 Seçmeli Sanat Atölye I: Grafik Tasarımı Zorunlu 3 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Grafik Sanatlarının ve görsel iletişimin ne olduğunu ve günlük yaşamda kullanım alanlarını kavratmak. Bilgisayar programlarını tanıtmak ve grafik tasarımının ilkelerinin neler olduğunu ve nasıl kullanıldığı hakkında bilgi vermek. Grafik Sanatlarının konuları olan stilizasyon, tipografi, pigtogram, amblem, logo çalışmaları ve kurumsal kimlik çalışmalarıyla ilgili tasarım çalışmaları gibi çalışmalar yapmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Görsel iletişim tasarımı ve grafik tasarımın yeri, grafik tasarımın alanları plastik değerleri, ilkeleri ve uygulamaları, stilizasyon, sembol, simgenin ne olduğu ve grafik tasarımdaki yeri, piktogram, amblem, logo, logotype nedir nasıl tasarlanır. Tasarlanan logolardan marka oluşturmak ve kurumsal kimlik tasarımının yapılış aşamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru cevap, örnek gösterme, gösterip yaptırma, gözlem, sunum, video, filim izleme, tartışma, beyin fırtınası, uygulama gibi metotlar uygulanır. Ders ve konu ile ,ilgili sergi, gösteri, festival, konferans, panel, film, söyleşi gibi etkinlikler düzenlenir.

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İletişim ve Grafik Tasarım---Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım----Tevfik Fikret Uçar Modern Sanat ve Yeni Tipografi---Emre Becer Çağdaş Grafik Sanatının Gelişimi- Dilek Bektaş Grafik Tasarım Temelleri- Gavin Ambrose, Poul Harris Çağdaş Tipografinin Temelleri- Namık Kemal Sarkavak Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Çalışmalar-Namık Kemal Sarkavak

Dersin Web Sayfası

YOK

Öğrenme Çıktıları

  • Görsel iletişim ve grafik tasarımın tanımını yapabilir, grafik tasarımcısı ve grafiker arasındaki farkı bilir
  • Grafik tasarımın plastik değerlerini ve ilkelerini bilir, bu konuda tasarım yapabilir ve uygular
  • Stilizasyon, sembol, simge ve pigtogramın ne olduğunu bilir ve tasarımını yapabilir.
  • Amblem, logo ve logo taypın ne olduğunu bilir ve tasarım sürecini organize etmeyi bilir ve tasarımı yapabilir
  • Tasarımcıları tanır, grafik tarihi hakkında yorum yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Grafik sanatların kapsamı. Grafik tasarım nedir? Alanları nelerdir? Atölyenin kullanımı araç gereçlerin tanıtımı? Araştırma, fikir geliştirme, biçim oluşturma, yaratıcılık ve etkili görsel iletişim Nedir? Sorularına cevap arama
2 Plastik Elemanları kullanarak (Hareket, denge, ritim, leke, espas, zıtlık, bütünlük, yön, hiyerarşi, renk,) kavramlarının irdelenmesi, kompozisyon öğelerinin kullanılarak siyah beyaz çalışmalarının ortaya çıkarılmasına yönelik eskiz çalışmaları
3 Eskizlerin incelenmesi ve tartışılması.
4 Siyah, beyazı kompozisyon eskizlerinin incelenmesi ve tartışılması ve bilgisayara aktarma(çalışması biten öğrenciler için)
5 Siyah ve beyazı kullanarak ara tonlarını bulma ve kompozisyon oluşturma (çalışması biten öğrenciler için)
6 Renk bilgisi ve renkle kompozisyon eskizleri oluşturma biten çalışmaların bilgisayar ortamına atılması(çalışması biten öğrenciler için)
7 Renkleri kullanarak oluşmuş eskizlerin incelenmesi ve bilgisayara aktarılması ve sonuçlanması
8 ARA SINAV
9 Sembol-Simge nedir? Stilizasyon nedir? Yaprak, eşya ve hayvan (kara, deniz, hava) stilizasyon çalışmaları ve eskizlerin oluşturulması
10 Yaprak, eşya ve hayvan (kara, deniz, hava) stilizasyon çalışmaları ve eskizlerin oluşturulması biten çalışmaların bilgisayar ortamında çizilmesi (çalışması biten öğrenciler için)
11 Eskizlerin değerlendirilmesi, seçilen çalışmaların bilgisayar ortamına aktarılması (çalışması biten öğrenciler için)
12 Tipografi Amblem, logo, marka nedir? amblem ve logo tasarımın ilkeleri, altın oran ile stilizasyon çalışmalarının ambleme dönüştürülmesi eskizlerin hazırlanması(çalışması biten öğrenciler için)
13 Eskizlerin değerlendirilmesi ve son şeklin milimetrik olarak kâğıda teknik araç gereç ile çizilmesin ve biten çalışmaların bilgisayar ortamda altın oran ile teknik çizimin yapılması(çalışması biten öğrenciler için)
14 Eskizlerin değerlendirilmesi ve son şeklin milimetrik olarak kâğıda teknik araç gereç ile çizilmesi ve biten çalışmaların bilgisayar ortamda altın oran ile teknik çizimin yapılması
15 Bilgisayar ortamında çizimlerin yapılması
16 Çizilen amblemlerin renklendirilmesi sürecin sunumunun hazırlanması
17 Dönem sonu sınavı(final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 3 9
Proje ve Hazırlığı 2 6 12
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 1 1 1
Sunum ve Hazırlığı 3 3 9
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 6 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 6 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi