Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (%30ingilizce)-2016 | SBKY4021 | Şehir Planlama | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (%30ingilizce)-2016 | SBKY4021 | Şehir Planlama | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı; "şehircilik" ve "kent planlama" konusunun temel kavramları verilerek,planlamanın tarihsel bir bakış açısıyla, sosyo-ekonomik bağlamı içinde ele alınmaktadır. Bu dersin amacı, "şehircilik" ve "kent planlama" temel kavramsal bilgisinin edinilmesi ve İstanbul'daki kent planlama deneyiminin tartışılmasıdır.
-
Kentsel gelişmeyi etkileyen faktörlerin, planlama ve kentsel planlama kavramlarının, ülkemizdeki planlama sürecinin, imar planı hazırlıklarının öğretilerek; İmar yasasının ilgili maddeleri ve kent planlamada güncel tartışmalar
yüz yüze anlatım, tartışma, ödev, sunum
-
Türkçe
Sey, Yıldız (ed.). 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık. İstanbul: Tarih Vakfı, 1998. Sey, Yıldız (ed.). Housing And Settlement In Anatolia A Historical Perspective, Istanbul: Tarih Vakfı, 1996. Tekeli, İlhan. Modernite Aşılırken Kent Planlaması, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2001.13-vd. Dumont, Paul ve François Georgeon (ed.) Modernleşme Sürecinde Osmanlı Kentleri. 2. Baskı. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1992. Ergin, Osman Nuri. 1914/1995. Mecelle-i Umur-ı Belediye. Istanbul: İBB. Gök,Tamer (der) Türkiye’de İmar Planlaması. Ankara: ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama, 1980.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş-dersin tanıtımı |
2 | Kent ve kentleşme |
3 | Kentlerin tarihçesi |
4 | Kentsel büyüme modelleri |
5 | Planlamada yeni yaklaşımlar-I |
6 | Planlamada yeni yaklaşımlar-II |
7 | Kentlerin fiziki yapısı-kent merkezleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kentlerin fiziki yapısı-konut alanları |
10 | Kentlerin fiziki yapısı-ulaşım sistemi |
11 | Kentlerin fiziki yapısı-sanayi alanları |
12 | Kentlerin fiziki yapısı-sosyal donatı alanları |
13 | Türkiye'de mekânsal planlama sistemi |
14 | Kent planlama sürecinin aşamaları |
15 | Üst ölçekli planlar ve imar planları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |