Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 - İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) Şehir Ünv PSY 372 Selected Topics  in Psychology 4 Seçmeli 3 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı öğrenciye, ders öğreticisinin belirlediği bir konuda, psikolojinin belirli bir alanında derin ve kapsamlı bir literatür sağlamayı amaçlamaktadır. Ders içeriği her dönem, öğretici tarafından belirlenir. 2020-2021 Güz Yarıyılı Ders İsmi: Sınırda Kişilik Bozukluğu, Dürtüsellik, DEHB Bu dersin amacı, öğrencileri ve klinik psikolog adaylarını bu spesifik zihinsel sağlık durumlarının değerlendirilmesi, tanısı ve tedavisi konusunda eğitmektir. Belirtileri, nedenleri ve kanıta dayalı tedavi yaklaşımları da dahil olmak üzere bu bozuklukların kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlar. Ders, katılımcıları bu koşullara sahip bireyleri etkili bir şekilde desteklemek ve genel zihinsel sağlıklarını ve refahlarını artırmak için gereken bilgi ve becerilerle donatır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim elemanı tarafından öğrenci ihtiyacına veya güncel ilgiye göre seçilen bir psikoloji alanında yoğun bir çalışma içeren bu ders, konusu değiştikçe kredili olarak tekrarlanabilir. 2020-2021 Güz Yarıyılı Ders İsmi: Sınırda Kişilik Bozukluğu, Dürtüsellik, DEHB Ders içeriği tipik olarak bu bozukluklara, teşhis kriterleri ve yaygınlıkları da dahil olmak üzere bir girişi kapsar. Temel nedenleri ve risk faktörlerini araştırarak katılımcıları standartlaştırılmış araçları kullanarak bu koşulları değerlendirme ve teşhis etme becerileriyle donatır. Ders, Borderline Kişilik Bozukluğu için psikoterapi, ilaç seçenekleri ve DEHB ve dürtüsellik için davranışsal müdahaleler gibi kanıta dayalı tedavi yöntemlerinin kapsamlı bir incelemesini sağlar. Ders kavramlarının klinik uygulamada nasıl uygulandığını göstermek için sıklıkla gerçek hayattaki vaka çalışmaları kullanılır ve bu popülasyonlarla çalışırken etik hususlar tartışılır. Ek olarak, katılımcılar en son araştırma bulguları hakkında bilgilendirilir ve bu zihinsel sağlık sorunlarının etkili bir şekilde ele alınmasına yönelik pratik beceriler geliştirmek için uygulamalı eğitimlere katılabilirler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 What is impulsivity?
2 Neurobiology and Measurement of impulsivity
3 Attention deficit- hyperactivity disorder-I
4 Attention deficit- hyperactivity disorder_II
5 Borderline personality disorder and impulsivity-I
6 Borderline Personality disorder and impulsivity-II
7 Impulse control disorders
8 Impulsivity and eating disorders
9 Impulsivity and addiction
10 Impulsivity and aggression

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi