Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Psikoloji (İngilizce) Şehir Ünv | PSY 372 | Selected Topics in Psychology 4 | Seçmeli | 4 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Psikoloji (İngilizce) Şehir Ünv | PSY 372 | Selected Topics in Psychology 4 | Seçmeli | 4 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu dersin genel amacı öğrenciye, ders öğreticisinin belirlediği bir konuda, psikolojinin belirli bir alanında derin ve kapsamlı bir literatür sağlamayı amaçlamaktadır. Ders içeriği her dönem, öğretici tarafından belirlenir. 2020-2021 Güz Yarıyılı Ders İsmi: Sınırda Kişilik Bozukluğu, Dürtüsellik, DEHB Bu dersin amacı, öğrencileri ve klinik psikolog adaylarını bu spesifik zihinsel sağlık durumlarının değerlendirilmesi, tanısı ve tedavisi konusunda eğitmektir. Belirtileri, nedenleri ve kanıta dayalı tedavi yaklaşımları da dahil olmak üzere bu bozuklukların kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlar. Ders, katılımcıları bu koşullara sahip bireyleri etkili bir şekilde desteklemek ve genel zihinsel sağlıklarını ve refahlarını artırmak için gereken bilgi ve becerilerle donatır.
-
Öğretim elemanı tarafından öğrenci ihtiyacına veya güncel ilgiye göre seçilen bir psikoloji alanında yoğun bir çalışma içeren bu ders, konusu değiştikçe kredili olarak tekrarlanabilir. 2020-2021 Güz Yarıyılı Ders İsmi: Sınırda Kişilik Bozukluğu, Dürtüsellik, DEHB Ders içeriği tipik olarak bu bozukluklara, teşhis kriterleri ve yaygınlıkları da dahil olmak üzere bir girişi kapsar. Temel nedenleri ve risk faktörlerini araştırarak katılımcıları standartlaştırılmış araçları kullanarak bu koşulları değerlendirme ve teşhis etme becerileriyle donatır. Ders, Borderline Kişilik Bozukluğu için psikoterapi, ilaç seçenekleri ve DEHB ve dürtüsellik için davranışsal müdahaleler gibi kanıta dayalı tedavi yöntemlerinin kapsamlı bir incelemesini sağlar. Ders kavramlarının klinik uygulamada nasıl uygulandığını göstermek için sıklıkla gerçek hayattaki vaka çalışmaları kullanılır ve bu popülasyonlarla çalışırken etik hususlar tartışılır. Ek olarak, katılımcılar en son araştırma bulguları hakkında bilgilendirilir ve bu zihinsel sağlık sorunlarının etkili bir şekilde ele alınmasına yönelik pratik beceriler geliştirmek için uygulamalı eğitimlere katılabilirler.
-
-
İngilizce
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 50 | 3 | 150 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |