Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | CAS1001 | Self Management | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | CAS1001 | Self Management | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders öğrencilerin kendini anlaması, amaçlarını, isteklerini, görüş açısını, engelleri ve özgün sesini farketmesi ve liderlik hakkında bilgi sabibi olmasını amaçlamaktadır
-
Başkalarına liderlik etmek için öncelikle kendinize liderlik etmeyi öğrenmelisiniz. Etkili liderler güçlerini, geliştirmeleri gereken alanları, kendinden daha iyi yanları olanları nasıl yöneteceğini kısacası kendilerini bilir, Bu ders öğrencilerin liderlik yönlerini keşfetmek üzerine olacaktır. Bu ders aynı zamanda, yaşam çizginizi keşfetmeye, ailenizin tarihini tanımaya, sizi neyin motive ettiğini ve neyin hedeflerinizi gerçekleştirmekten geri tuttuğunu gösterecektir. Bu faaliyetler sizin tutum ve davranışlarınızın hayatınızda ve takım lideri olmak için gerekenleri öğrenmenize yardımcı olacaktır 1. Kişisel Sorumlulukların Kabulu 2. Beynin Kapasitesi ve Odaklanmayı Artırma 3. Hayat ve Aile Tarihinin Yansıması 4. Öğrenmeyi Öğrenme 5. Olumlama Gücü 6. Kişisel Yönetim 7. Iletişim 8. Stratejik Planlama 9. Stres Yönetimi 10. Kişisel Yönlenme
Ders notları, tartışma ortamında ders anlatımı, ödevler,
Yok
İngilizce
Makaleler Baer, R. A., Osnes, P. G., and Stokes, T. F. (1983). Training generalized correspondence between verbal behavior at school and nonverbal behavior at home. Education and Treatment of Children, 6, 379-388. Baer, R. A., Williams, J. A., Osnes, P. G., & Stokes, T. F. (1984). Delayed reinforcement as an indiscriminable contingency in verbal/nonverbal correspondence training. Journal of Applied Behavior Analysis, 17, 429-440. Baer, R. A., Williams, J. A., Osnes, P. G., & Stokes, T. F. (1985). Generalized verbal control and correspondence training. Behavior Modification, 9, 477-489. Deacon, J. R. & Konarski, E. A., Jr. (1987). Correspondence training: An example of rule-governed behavior? Journal of Applied Behavior Analysis, 20, 391-400. Friedman, A. G., Greene, P. G., & Stokes, T. F. (1990). Improving dietary habits of children: Effects of nutrition education and correspondence training. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 21, 263-268. Guevremont, D.C., Osnes, P.G., & Stokes, T.F. (1986). Preparation for effective self-regulation: The development of generalized verbal control. Journal of Applied Behavior Analysis, 10, 99-104. Guevremont, D.C., Osnes, P.G., & Stokes, T.F. (1986). The functional role of preschoolers’ verbalizations in the generalization of self-instructional training. Journal of Applied Behavior Analysis, 21, 45-55.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kişisel sorumlulukları kabullenmek |
2 | Beynin Kapasitesi ve Odaklanmayı Artırma |
3 | Ailenin tarihi ve hayatı etkilemesi |
4 | Öğrenmeyi öğrenmek |
5 | Olumlu ifadenin gücü |
6 | Kişisel yönetim |
7 | Kişisel yönetim |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İletişim teknikleri |
10 | İletişim teknikleri |
11 | Stratejik Planlama |
12 | Stratejik Planlama |
13 | Stres yönetimi |
14 | Kişisel Yönlenme |
15 | Kişisel Yönlenme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |