Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Alman Dili ve Edebiyatı - (%100 Almanca) Lisans - 2015 | GER3023 | Semantik I | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Alman Dili ve Edebiyatı - (%100 Almanca) Lisans - 2015 | GER3023 | Semantik I | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Dersin amacı anlam biliminin içeriksel ve metodik temelini tanıtmak ve uygulamak.
-
Anlambilimsel analizlerin önemi, anlam-sözcük ilişkisi, anlam-kavram ilişkisi, sözlüksel ve bağlamsal anlamlar, anlambilimsel analizler ele alınacaktır.
Yüz yüz eğitim, anlatım, uygulama, sunum, yöntemleri.
Yok
Almanca
PELZ, Heidrun, "Linguistik für Anfaenger" 7.Auflage, Hamburg: Hoffmann und Campe, 1987. SCHWARZ, M./CHUR J., "Semantik: Ein Arbeitsbuch" Tübingen: Narr, 1993. STECHOW, A/ WUNDERLICH, D (Hrsg.), "Semantik: ein internationales Handbuch der zeitg. Forschung:semantics" Berlin; New York:de Gruyter, 1991. WUNDERLICH, Dieter,"Arbeitsbuch Semantik" 2. Auflage, Frankfurt am Main: Hain, 1991.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim olarak "Anlam Bilim", araştırma alanları, konulu, tarihi gelişimi |
2 | Ferdinand Saussure'ün dil modeli |
3 | Sözcüklerin anlam bilimsel özellikleri ve prototip teorisi |
4 | Sözcük anlamlarının anlambilimsel ilişkileri |
5 | Sözcüklerin anlambilimsel analizi 1 |
6 | Sözcüklerin anlambilimsel analizi 2 |
7 | Yan anlam çeşitleri |
8 | Vize Sınavı |
9 | Yan anlam çeşitleri II |
10 | Ogden-Richards Modeli |
11 | Karl Bühler Modeli |
12 | Basit Bildirişim Modeli |
13 | Sözsel Tabular |
14 | Mecazi anlam I |
15 | Mecazi anlam II |
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
17 | Bütünleme |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Seminer ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |