Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Coğrafya

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
COG-Tezli Yüksek Lisans-2013 COG7000 Seminer Zorunlu 2 4,00 0 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Coğrafya araştırmalarının hazırlanması ve sunumunda izlenecek metodolojinin gösterilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sunum 1: Türkiye'nin tarım arazilerinde yapılaşma sorunu ve yanlış arazi kullanımı Sunum:2 : Ergene Havzası'nda su kirliliği ve zirai faaliyetlere etkileri Sunum 3 :Kuzey Anadolu Fay hattı üzerindeki termal kaynakların turizm potansiyeli Sunum 4 : Çukurova'da Yerfıstığı ziraati Sunum 5 : Hakkari ve Muğla illerinin 2000 yılı nüfus özelliklerinin karşılaştırılması Sunum 6 : Cumhuriyet sonrası Balkanlardan Türkiye'ye olan Göçler Sunum 7 : Türkiye-Rusya arasında 1990 sonrası ticari ilişkiler Sunum 8 : Türkiye'de besi (ahır) hayvancılığı ve sorunları Sunum 9 : Türkiye'de bor minerallerinin coğrafi dağılışı, ekonomik ve stratejik önemi Sunum 10 : Türkiye'de barajlar ve hidroelektirik üretimi Sunum 11: Avrupa Birliği (AB) sürecinde Türkiye - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ilişkileri Sunum 12 : Türkiye'de Denizyolu taşımacılığı ve tersaneler Sunum 13: Tuz Gölü'nde su kirliliği ve tuz üretimine etkileri Sunum 14: Türkiye'de Rüzgar Enerjisi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Coğrafya' da Metodoloji, Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları, Hayati Doğanay, MEB Yay. 1993, İstanbul. Beşeri Coğrafya'da Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, Nazmiye Özgüç, İst. Üniv. Yay. 1994-İstanbul

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Coğrafyanın amacını öğretmek
  • Literatürdeki gerekli okumaların yapılması
  • Geçmiş çalışmaların incelenmesi.
  • Tez yazımına ilişkin tekniklerin öğretilmesi
  • Yabancı yayınlardan örneklerin incelenmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Turkey's agricultural land and the construction problem of the wrong land use.
2 Water pollution and agricultural activities in the Ergene Basin effects.
3 Line thermal source on North Anatolia Fay tourism potential.
4 Peanut cultivation in Çukurova
5 2000 Muğla province of Hakkari, and comparison of population characteristics
6 Republic of Turkey to the Balkans after the Immigration.
7 Republic of Turkey to the Balkans after the Immigration.
8 Midterm exam
9 Geographical distribution of boron minerals in Turkey, economic and strategic importance
10 Dams in Turkey and hidroelektirik production
11 European Union (EU) relations in the process of Turkey - Turkish Republic of Northern Cyprus
12 Sea transportation and shipyards in Turkey
13 Salt Lake water pollution and the effects of salt production
14 In Turkey Wind Power
15 Turkey-Russia trade relations between the post-1990. Nutrition in Turkey (ranch) livestock and problems
16 Study week
17 Final exam

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 7 7 49
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5