Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7000 | Seminer | Zorunlu | 2 | 4,00 | 0 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7000 | Seminer | Zorunlu | 2 | 4,00 | 0 | 2 |
Seminer dersi yüksek lisans tezi yapmak için gerekli temel araştırma becerilerini uygulama yoluyla geliştirmeyi amaçlayan bir derstir.
-
İlgili program alanındaki, ağırlıklı olarak lisansüstü tezlerinin ve araştırma makalelerinin incelemesi yapılarak, bilimsel araştırma süreçlerinin kuramsal yapısının uygulama ile birleştirileceği bir derstir. Öğrenciler ders kapsamında ayrıca bir meta değerlendirme çalışması yapacak ve bir tez önerisi yazacaklardır.
Seminer dersi kapsamında öğrenciler tez, makale benzeri araştırma raporlarını inceleyeceklerdir. Ayrıca seçecekleri belli bir konu alanında meta değerlendirme yapacaklar ve buna dayalı olarak bir araştırma önerisi yazacaklardır. Ders ağırlıklı olarak öğrenci faaliyetine dayalıdır.
Bu dersin staj uygulaması yoktur.
Türkçe
1. Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları: Sık kullanılan istatistiksel analizler ve açıklamalı SPSS çözümleri. İstanbul: İdeal. 2. Alaçam, E. (1995). Bilimsel etkinlik ve yayım. Ankara: Türkiye bilimsel ve araştırma kurumu. 3. Alpar, R. (2010). Uygulamalı istatistik ve geçerlik güvenirlik. Ankara: Detay. 4. Amerikan Psikoloji Derneği (2009). Yayım kılavuzu (Beşinci basımın Türkçesi, C. Pamay ve Z.G. Üstün çev.; H. Ekşi, ed.). (orijinalinin basım tarihi 2001). İstanbul: Kaknüs 5. Arastaman, G., Öztürk Fidan, İ. ve Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. YYU Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2018.61 6. Arıkan, R. (1995). Araştırma teknikleri ve rapor yazma. Ankara: Tutibay. 7. Arlı, M. ve Nazik, H. (2001). Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi kitabevi. 8. Arseven, A.D. (1993). Alan araştırma yöntemi. Ankara. 9. Aziz, A. (1994). Araştırma yöntemleri, teknikleri ve iletişim. (Genişletilmiş 2.basım). Ankara: Turhan. 10. Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28. http://deuhyoedergi.org/index.php/DEUHYOED/article/viewFile/207/221 11. Baştürk, R. (2011). Bütün yönleriyle SPSS örnekli nonparametrik istatistiksel yöntemler (2. Baskı). Ankara: Anı. 12. Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal. 13. Böke, K. (Ed.). (2009). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. İstanbul: ALFA 14. Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler: Öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: PegemA,. 15. Büyüköztürk, Ş. (2002). Veri analizi Elkitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: PegemA. 16. Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151. http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=55672_a5cc2b3a9e561270fcff2cbe57420ac2 17. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri (26. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. 18. Can, A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. 19. Coolican, H. (1999). Research methods and statistics in psychology. (Second Ed.). London: Hodder&Stoughton. 20. Creswell, J.W. (2009). Research design: Qualitative quantitative and mixed methods approaches. (Third ed.). Los Angeles:SAGE 21. Creswell, J.W., Plano Clark, V.L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. (2nd. ed.). Los Angeles: SAGE. 22. Creswell, J.W., Plano Clark, V.L. (2018). Karma yöntem araştırmaları: Tasarımı ve yönetilmesi. (3. baskı). Çeviri Editörleri S.B. Demir ve Y. Dede. Ankara:Anı. 23. Creswell, W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademik. 24. Çelik, H., Başer Baykal, N. ve Kılıç Memur, H. N. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 8(1), 379-406. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.16m 25. Çokluk, Ö. (2011). Nitel bir araştırma yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107. https://keg.aku.edu.tr/arsiv/c4s1/c4s1m6.pdf 26. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (2 baskı). Ankara: PEGEM Akademi. 27. Çömlekçi, N. (2003). Deney tasarımı ilke ve teknikleri. İstanbul: Alfa. 28. Delice, A. Nicel araştırmalarda örneklem sorunu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(4), 1969-2018. http://www.edam.com.tr/kuyeb/pdf/tr/4d4d94311b67ede77df88622b1655fa1delice.pdf 29. DeVellis, R.F. (2017). Ölçek geliştirme: Kuram ve uygulamalar. (üçüncü baskıdan çeviri), (Ed. T. Totan). Ankara: Nobel. 30. Dinler, Z. (2000). Bilimsel araştırma ve Internet’e bağlı bilgi merkezleri. (Gözden geçirilmiş 2.basım). Bursa: Ekin. 31. Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı. 32. Ekiz, D. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (genişletilmiş 5. baskı). Ankara: Anı. 33. Ekiz, D. (Ed.) (2007). Bilimsel araştırma yöntemleri. İstanbul: Lisans. 34. Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı ve istatistiksel yöntemler analiz ve yorum. Ankara: Erk. 35. Ergin, D.Y. (1992). Örneklemin temsil ediciliği, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 73-95. 36. Ergin, D.Y. (1994). Örnekleme türleri, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6, 91-102. 37. Ergin, D.Y. (1995). Ölçeklerde geçerlik ve güvenirlik, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 125-148. 38. Erkuş, A. Psikometri üzerine yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 39. Geray, H. (2006). Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş: İletişim alanından örneklerle. (geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Siyasal. 40. Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş (2. Baskı). (A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu çeviri editörleri,). Ankara: Anı. 41. Gökçe, O. (2006). İçerik analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal. 42. Güler, A, Halıcıoğlu, M.B., Taşğın, S. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara:Seçkin. 43. Gürbüz, S., Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Felsefe yöntem analiz. (Gözden geçirilmiş ve güncellenmiş 2. baskı). Ankara: Seçkin. 44. Hyman, R. (1990) Psikolojik araştırmanın niteliği. (Y. Özakpınar, çev.). Konya, Selçuk Üniversitesi Yayınları. 45. Işıkoğlu, N. (2005). Eğitimde nitel araştırma. Eğitim Araştırmaları, 20, 158-165. http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=56518_88009ffbca8f6d5cf0f603c7bdfc912b 46. İnci, O. (2015). Bilimsel yayın etiği. Türk Kütüphaneciliği. 29(2), 282-295. http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=192639_926860e4df705339719f9939d59e64dc 47. İslamoğlu, H.A. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta. 48. Kaptan, S. (1991). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara. 49. Karasar, N. (2018). Araştırmalarda rapor hazırlama. (2.yazım 20. baskı). Ankara: Nobel. 50. Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler. (33.baskı). Ankara: Nobel. 51. Kılıççı, Y. (1995). Bir araştırma raporu eleştirisinde ve düzenlenmesinde kullanılabilecek ölçütler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 179-182. 52. Kıran, Z. ve Kıran, A.E. (2000). Yazınsal okuma süreçleri: Dilbilim, göstergebilim ve yazınbilim yöntemleriyle çözümlemeler. Ankara: Seçkin. 53. Koçak, A ve Arun, Ö. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk İletişim, 4(3), 21-28. http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=67195_981e2bfa20267393a0b678b78bc9e227 54. Kuş, E. (2003). Nicel ve nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı. 55. Kuş, E. (2007). Sosyal bilim metodolojisinde paradigma dönüşümü ve psikolojide nitel araştırma. Türk Psikoloji Yazıları, 10(20), 19-41. http://www.turkpsikolojidergisi.com/PDF/TPY/20/19-41.pdf 56. Mambleton, R.K., Merenda, P.F., Spielberger, C.D. (Eds.) (2017). Eğitimde ve psikolojide kullanılan testlerin kültürlerarası değerlendirme amacıyla uyarlanması. (Çev.: N. Koç, A. Yıldırım). Ankara:Pegem Akademi. 57. Özdamar, Kazım (2003). Modern bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir: Kaan. 58. Patton, M.Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (3. baskıdan çeviri/ 3. baskı) Çeviri Editörleri M. Bütün ve S.B. Demir. Ankara: Pegem Akademi. 59. Punch, K.F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nitel ve nicel yaklaşımlar (D. Bayrak, H.B. Arslan, Z. Akyüz çev.). Ankara: Siyasal. 60. Rin, Y.K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları. (3. baskıdan çeviri), (Çev.: İ. Günbayı). Ankara: Nobel. 61. Ruken, A.V. ve Cenkseven, F. (2005). Eğitim araştırmalarında örnek olay (vaka) çalışmaları: Tanımı, türleri, aşamaları, ve raporlaştırılması. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, (6)10, 126-139. 62. Seggie, F.N ve Bayyurt Y. (Ed.) (2015). Nitel araştırma: Yöntem, teknik analiz ve yaklaşımları. Ankara: Anı. 63. Sipahi, B.,Yurtkoru, E.S., Çinko, M. (2008). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (2. Baskı). İstanbul: Beta. 64. Siyez. D.M. (2012). PDR’de kaynak tarama ve rapor yazma. Ankara: PEGEM Akademi. 65. Şeker, H. Ve Gençdoğan, B. (2006). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Ankara: Nobel 66. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin. 67. Tabancalı, E. (2004). Bilim ve yayın etiği. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 225-237. http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&ano=56518_88009ffbca8f6d5cf0f603c7bdfc912b 68. Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (3. Baskı).. Ankara: Nobel. 69. Tavşancıl, E. ve Aslan E.A. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon. 70. Tekin, V. N. (2009). SPSS uygulamalı istatistik teknikleri (2. Baskı). Ankara: Seçkin. 71. Türkdoğan, O. (2012). Çağdaş bilimsel araştırma metodolojisi ve sorunları. İstanbul: IQ. 72. Türnüklü, A. (2000). Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme, Eğitim Yönetimi, Güz, 543-557. 73. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin. 74. Yüce, K., Eryaman, M.Y., Şahin, A., Koçer, Ö. (2014). Sosyal bilimlerde paradigma dönüşümü ve Türkiye’de uygulamalı dilbilimi alanında nitel araştırma, Eğitim ve Bilim, 39 (171), 1-12. https://trdizin.gov.tr/publication/show/pdf/paper/TVRVME1UazJOZz09
Web sayfası yoktur.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtılması |
2 | Tez/makale incelenmesi (Nicel model/Genel tarama modelli araştırma) |
3 | Tez/makale incelenmesi (Nicel model/Genel tarama modelli araştırma) |
4 | Tez/makale incelenmesi (Nicel model/Deneme modelli araştırma) |
5 | Tez/makale incelenmesi (Nicel model/Deneme modelli araştırma) |
6 | Tez/makale incelenmesi (Nitel model/Örnek olay araştırması) |
7 | Tez/makale incelenmesi (Nitel model/Örnek olay araştırması) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Tez/makale incelenmesi (İçerik analizi araştırması) |
10 | Tez/makale incelenmesi (İçerik analizi araştırması) |
11 | Tez/makale incelenmesi (Nitel model/Eylem araştırması) |
12 | Tez/makale incelenmesi (Nitel model/Eylem araştırması) |
13 | Öğrenci kaynak tarama ve araştırma önerisi projelerinin sunulması |
14 | Öğrenci kaynak tarama ve araştırma önerisi projelerinin sunulması |
15 | Öğrenci kaynak tarama ve araştırma önerisi projelerinin sunulması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 50 | 100 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |