Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
ISB-Tezli Yüksek Lisans-2013 ISB7000 Seminer Zorunlu 2 4,00 0 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlamasını sağlamak. Ayrıca öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Alıştırma ve Uygulama; Aktif Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir.
  • Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir.
  • Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir.
  • Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir.
  • Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında proje hazırlamanın önemi.
2 Yapılmış tezler üzerine analizler.
3 Proje geliştirme.
4 Tasarım sorunları.
5 Proje alanları hakkında bilgilendirme. Konu seçimi.
6 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması.
7 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması.
8 Ara Sınav Haftası
9 Tez önerisi dosyası hazırlama.
10 Tez önerisinde biçimsel koşullar.
11 Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir?
12 Tez önerisinde içerik ile ilgili çalışmaların sürdürülmesi.
13 Tez uygulama süreci.
14 Danışman ile çalışma koşulları.
15 Tez öneri değerlendirmeleri.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 30 30
Proje ve Hazırlığı 1 50 50
Sunum ve Hazırlığı 1 20 20
Araştırma ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5