Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sinema ve Televizyon - Lisans | STV215 | Senaryo III | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sinema ve Televizyon - Lisans | STV215 | Senaryo III | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Dersin amacı film senaryosunu oluşturan elementleri ve işlevlerini tanıtmak, klasik ve modern dramaturji teorileri doğrultusunda öğrencilere, film öyküsü ve konusu tasarlama, karakter yaratma, dramatik çatışma ve entrika oluşturma, plan, sahne ve sekans yazma, dramatik yapı biçimlendirme gibi bir senaryo yazarının sahip olması zaruri olan yetenekleri kazandırmaktır.
-
-Yaratıcılığın özgürleştirilmesi ve özgün yaratıcılık. -Senarist ve yazar olarak yaratıcı potonsiyelin keşfi ve özne olarak iç yolculuk ve farkındalık. Yaratıcılığın geliştirilmesi ve görsel olarak yazımı, -Farkındalık kavramı ve sanatçının farkındalık kavramıyla özne olarak kendisine ve nesne olarak çevresine bakışını geliştirme tekniği.. Yapıbozumculuk; Sanatçının yada senaristin verili kavramları, değerleri ve yaşadığı olaylara farklı bakması ve özgünlüğü yakalaması açısından yapıyı sorgulaması. -Arketip, id ve ego, senaristin yada sanatçının yaratım potansiyelinin bilincinde olmasının alt yapı kavramları olarak ego, id ve arketip kavramları Klasik senaryo ve Kahramanın yolculuğu formatı.
Kedini tanımlama pratikleri Kendini ve yakın çevreyi tanıma pratikleri mekan farkındalık pratikleri senaryo yazım pratikleri senaryo analizleri film analizleri
Yok
Türkçe
Screenplay:The Foundations of Screenwriting Syd Field, Dell Publishing, USA, 1984 The Screenwriter's Workbook, Syd Field, Dell Publishing, USA, 1984 Writing Dialogue for Scripts, Rib Davis A&C Black, London, 1998 Lacan, Derrida, Jung, Choseph Campell, John Berger (Görme biçimleri) eserleri....
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İyi senaryo fikirlerinin karakteristiği |
2 | Altı Hikaye Arketip'i (archetype) |
3 | Yan karakterlerin kullanımı ve işlevleri |
4 | Öykü'de iç ve dış problem yaratma |
5 | Öyküde inandırıcılık (credibility) boyutunu oluşturmak |
6 | Aksiyon Sahnelerinin Özellikleri |
7 | Romantik Sahnelerin Özellikleri |
8 | Ara sınav |
9 | Senaryoda alt metinler (subtext) yaratma |
10 | Babam ve Oğlum Senaryosu'nun Analizi 1 |
11 | Babam ve Oğlum Senaryosu'nun Analizi 2 |
12 | Satan Senaryo Nasıl Yazılır? |
13 | TV'da senaryo (sit-com - drama) |
14 | Film Öykülerinin Değerlendirilmesi |
15 | Tretmanların Değerlendirilmesi |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | ||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||
ÖÇ5 |