Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Beslenme ve Diyetetik | STV2082 | Senaryo Yazım Uygulama | Seçmeli | 6 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Beslenme ve Diyetetik | STV2082 | Senaryo Yazım Uygulama | Seçmeli | 6 | 2,00 | 2 | 0 |
Öğrencinin bu ders bitiminde düşüncesini sistemli bir biçimde ve belirli teknikler kullanarak film diline uygun olarak kağıda dökebilmek, senaryonun film ve dizi yapımında kullanım amacını ve şeklini anlamak, kendine özgün yazım teknikleri olan senaryonun yazım mantığını anlamak ve böylece okuduğu senaryoyu doğru yorumlamak ve film yapım aşamasına geçmeden önce tasarım aşamasını doğru yapmak gibi kazanımları olacaktır.
-
Genel anlatı biçimlerinin sorgulanması, anlatının biçim, yapı, içerik, işlev ve etki çözümlemesinin nasıl gerçekleştirilebileceği ile ilgili temel konulara ve bakış açılarına sahip olunması. Sinema anlatısında senaryonun yeri, önemi , senaryo yazımı yöntemleri, öyküleme, ve kompozisyon teknikleri, gerilim ve çatışma teknikleri, senaryonun oluşum süreci. Senaryonun dışsal (biçimsel) yapısı.
Kuramsal çalışmalar, Film izleme ve çözümleme, Tartışma, Senaryo Yazımı ve Senaryo Düzeltimi
YOK
Türkçe
Senaryo yazarlığı ile ilgili kitaplar, makaleler, ulusal ve uluslararası yayınlardan örnekler ile sinema filmi, dizi film ve reklam filmi senaryoları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Geleneksel anlatı, çağdaş anlatı, sinema anlatısında senaryonun yeri ve önemi |
2 | İdea, Tema, konu, öykü akışı. Öykü tasarımı, öykü tasarımının ilkeleri. |
3 | Sinemanın diğer sanat dalları ile olan ilişkisi, Sinema edebiyat ilişkisi ve uyarlamalar. Uyarlama yönetmeleri. |
4 | Uyarlama çeşitleri. Tiyatro uyarlamaları, edebiyat uyarlamaları ve film uyarlamaları. Uyarlama sorunları. |
5 | Özgün öykü, öyküleme, öykü anlatımı, öykü türleri, Olay Öyküsü, Durum Öyküsü, Kesit öyküsü |
6 | Öykülemede Olay örgüsünü geliştiren öğeler. Gerilim , kuşku, merak ve çatışma. |
7 | Öykülemedeki bölümler. Sergileme sahneleri, gelişme, yükselme, doruk , çözülme ve final. |
8 | Ara sınav |
9 | Öykü öğelerinin düzenlenmesi. Zaman, mekan ve karakter ilişkileri. |
10 | Öyküde bakış açısı. Ana kişinin bakış açısı, üçüncü kişinin bakış açısı. Epik ve dramatik anlatımlar. |
11 | Karakter ve tip. Tip ve türleri. Evrensel tipler, Toplumsal tipler, Tinsel tipler, hayal ürünü tipler, tarihsel tipler, dondurulmuş tipler. |
12 | Karakter ve işlevi. Ana karakter , yan karakter. Senaryoda karakterin işlenme yöntemleri. Seçme, Eleme, Karmaşıklık,Yalınlık. |
13 | Senaryoda devinim. Dış devinimler, iç devinimler. Olay devinimi, karakter devinimi, kamera devinimi, oyuncu devinimi, zaman devinimi, nesne devinimi. |
14 | Senaryoda zaman kullanımı. Şimdiki zamanın sürekliliği, geçmişe uzun dönüşler, flashbackler, geçmiş zamanın sürekliliği, gelecek zamanın sürekliliği, |
15 | Senaryoda mekan kullanımı ve vurgulamaları. Gerçek mekan , mekanın sürekliliği. |
16 | Final Sınavı |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Teorik Ders Saati | 2 | 8 | 16 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 8 | 16 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |