Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RS4059 Seramik Sanatı IV Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Seramik sanatıyla ilgili genel bilgiler vermek, yapım, uygulama, dekorlama ve pişirim tekniklerini incelemek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Seramik sanatıyla ilgili genel bilgiler vermek, yapım, uygulama, dekorlama ve pişirim tekniklerini incelemek

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, power point sunum, gözlem yapma, beyin fırtınası, soru-cevap, video gösterimi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Daşdağ, F. E. (2021). Kadın Ustalarıyla Kavakbaşı ve Günkırı Çömlekçiliği. Ürün Yayınları. Ankara. Güner, G. (1984). Anadolu’da Çömlekçilik. Akbank Yayınları. İstanbul Cooper, E. (1978). Seramik ve Çömlekçilik. Remzi Kitapevi.İstanbul Sevim, S. S. (2022). Seramik - Dekorlar ve Uygulama Teknikleri- Nobel Akademik Yayıncılık Çizer, S. ( ). Terra Sigillata. Dokuz Eylül Ün. Yay. İzmir.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kültürünü tanır, anlar ve sahip çıkar
  • Geleneksel yaklaşımı anlar
  • Sanatsal bir bakış açısı geliştirir
  • Estetik tavır geliştirir-
  • Araştırmacı ve sorgulayıcı bir yaklaşım geliştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 1- Seramiğin tanımı, tarihçesi, kullanım alanları üzerine genel bilgiler
2 2- Dünyada çömlekçilik
3 3- Türkiye’de çömlekçilik
4 4- Anadolu’da geleneksel çömlekçi atölyeleri
5 5- Anadolu’da tandır yapımı ve tandırcılık-
6 6- Anadolu’da çömlekçilikle ilgili efsaneler ve inanışlar
7 7- Ara sınav
8 8- Öğrenci sunumları
9 9- Öğrenci sunumları
10 10- Çini sanatı, tanımı, önemi, türleri i sanatı, tanımı, önemi, türleri
11 11- Çini kullanım alanları ve örnekleri
12 12- Anadolu’da çiniciliğin tarihi
13 13- Çini yapım yöntemleri
14 14- Çini dekorları
15 15- Geleneksel ve çağdaş çinilerin karşılaştırılması
16 - Öğrenci sunumları
17 17- Öğrenci sunumları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 2 4
Proje ve Hazırlığı 2 2 4
Ödev ve Hazırlığı 1 1 1
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 1 1
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 5 10 50
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 4 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 2 4
Teorik Ders Saati 1 1 1
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi