Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Seramik ve Cam

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2023 - Seramik ve Cam - Lisans SR2005 Seramik ve Cam Sanat Tarihi Zorunlu 3 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Seramik Sanatı Tarihi dersi insanlar tarafından kendini ifade etmenin en güçlü enstrumanlarından biri haline gelen seramik sanatına krolonojik bir anlatımla odaklanır. Ders; tarih öncesi dönemden Anadolu Uygarlıklarına ,Selçuklulara ve daha sonra İslam ve Osmanlı seramiğine uzanır, 20. yüzyıla gelir ve sanat akımları içinde seramik malzemenin önemini anlatır. Dersin amacı tarihsel dönemler içinde serramik sanatı hakkında kapsamlı bilgiler verir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Anadolu'da ve dünyada Paleolitik, Neolitik, Kalkolitik, Tunç, Demir Çağları'nda görülen seramikler ve seramiklerin üretim yöntem ve tekniklerinin anlatılması. Yunan Seramik Santının tüm ayrıntıları ile öğretilmesi. Büyük Selçuklı, Anadolu Selçuklu ve Osmanlı Seramiğinin seramik ürünlerin biçim ve dekor açısından incelenerek sitil özelliklerinin ortaya konması. TÜRK-İSLAM SERAMİKLERİNİN ÇAĞDAŞ SERAMİK SANATINA ETKİ VE YANSIMALARI 20. yüzyıl seramik Sanatına Giriş.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma Metodu Soru -Cevap Metodu Problem Çözme Metodu Grupla Çalışma Metodu Tartışma Metodu

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AKURGAL,E., 2000. Anadolu Kültür Tarihi. Ankara: TÜBİTAK. DARGA, M., 1976 Eski Anadoluda Kadın. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları no: 2033. IŞIK, F., 1999 Doğa Ana Kubaba, Tanrıçaların Egede Buluşması. İstanbul: Vehbi Koç Vakfı, Suna-İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Araştırma Enstitüsü. Gönül Öney İslam Mimarisinde Çini Kırmızı Figürlü Atina Vazoları Yazar: Kolektif Çevirmen: Gürkan Ergin Yayınevi : Homer Kitabevi Siyah Figürlü Atina Vazoları - John Boardman 20th century Ceramics Edmun de Waal

Dersin Web Sayfası

https://www.metmuseum.org/

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, başta Anadolu Medeniyetleri olmak üzere tüm dünyadaki seramik örnekleri kronolojik olarak öğrenir. Anadolu'da görülen seramik üretim yöntem ve tekniklerini öğrenme Anadolu'da görülen seramik üretim yöntem ve tekniklerini öğrenme Anadolu'da görülen seramik üretim yöntem ve tekniklerini öğrenme Anadolu'da görülen seramik üretim yöntem ve tekniklerini öğrenme Başta Anadolu olmak üzere öğrenciler kronolojik bir anlatımla tüm dünyada seramik sanatını geçtiği dönemleri öğrenir.
  • Öğrenciler anlatılan medeniyetlerdeki seramik örnekleri birbiriyle karşılaştırır.
  • Öğrenciler, seramik sanatının tarih öncesinden günümüze sosyal, ekeonomik ve kültürelyaşam hakkında da bilgi belge kaynağı olduğunu öğrenir.
  • Öğrenciler, seramik sanatı hakkında biçim çerik ilişkisi kurmayı öğrenir.
  • Öğrenciler,seramik sanatının diğer disiplinlerle olan ilişkisini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Seramik Sanatı Tarihine giriş.
2 Paleolitik ve Neolitik Çağın sosyo-kültürel yapısı ve Kalkolitik ve Tunç Çağının sosyo-kültürel yapısı,sanat ürünlerinin sitil özellikleri, önemli yerleşim merkezleri
3 Asur Ticaret Kolonileri Çağının sosyo-kültürel yapısı, sanat ürünlerinin sitil özellikleri, önemli yerleşim merkezleri
4 Anadolu Medeniyetleri Seramik Sanatı
5 Mezopotamya Medeniyetleri Seramik Sanatı
6 İslam Seramikleri
7 İslam Seramikleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Türk İslam Seramikleri
10 Türk İslam Seramikleri
11 Osmanlı Seramik Sanatı
12 Osmanlı Seramik Sanatı
13 20. yüzyıl seramik sanatı
14 20. yüzyıl seramik sanatı
15 20. yüzyıl seramik sanatı
16 Ders çalışma haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi