Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Makine Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Makine Mühendisliği - 2014 MAM3067 Servis İşletmeciliği ve Müşteri İlişkileri Seçmeli 6 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çalışma hayatını, servis işletmeciliğini ve müşteri ilişkilerini detaylı bir şekilde öğretmek ve algılatmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çalışma yasaları, servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımlar. Çalışanın kanuni hakları ve yükümlülükleri. Servis iş akış organizasyonu, çalışma talimatları ve iş tanımları, çalışanın eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması gibi işlerin takibi ve organizasyonu, servis işlemlerinin raporlanması. Sözlü, telefonla ve yazılı iletişim kuralları, temel iletişim bilgileri, talebin değerlendirilmesi ve karşılama yolları. Tüketici yasasına göre tüketici hakları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Gezi, anlatım, görsel video, materyal örnekleri ve ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Automotive Service Basics, John Remling and Donald W. Patent, Prentice Hall, 4th Edition, 2001.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Çalışma yasalarını ve servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımlar bilir.
  • Çalışanın kanuni hakları ve yükümlülükleri kavrar.
  • Servis iş akış organizasyonu, çalışma talimatları ve iş tanımları, çalışanın eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması gibi işlerin takibi ve organizasyonu, servis işlemlerinin raporlanması.
  • Sözlü, telefonla ve yazılı iletişim kuralları ve temel iletişim bilgilerini kavrar.
  • Tüketici yasasına göre tüketici hakları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 1 Satış sonrası hizmetlerde servis işletmeciliği ve önemi
2 2 Çalışma yasaları
3 3 Servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımlar
4 4 Çalışanların kanuni hakları ve yükümlülükleri
5 5 Servis iş akış organizasyonu
6 6 Çalışma talimatları ve iş tanımları
7 7 Çalışanların eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması
8 Ara Sınav Haftası
9 9 Yapılan işlerin/çalışmaların takibi ve organizasyonu
10 10 Servis işlemlerinin raporlanması
11 11 Temel iletişim bilgileri/becerileri
12 12 Sözlü ve yazılı iletişim kuralları ve geliştirilmesi
13 13 Telefonla iletişim kuralları ve geliştirilmesi
14 14 Servislere gelen taleplerin değerlendirilmesi ve karşılama yolları
15 15 Tüketici yasasına göre tüketici hakları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 3 48
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 16 3 48
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 3 3
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5