Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Film Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Film Tasarımı FLM3033 Ses Tasarımı I Seçmeli 5 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Senaryo aşamasından, prodüksiyon tamamlana kadar adım adım bir ses tasarımının çalışma sürecine aşina olmak ve konu ile ilgili mesleki entelektüel bilgi sahibi olmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sound Design - D. Sonnenschein Gösterge Bilimin ABC’si - Mehmet FIRAT

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bir filmin ses tasarımını analiz edebilecek.
  • Bir filmin ses tasarım sürecini yönetebilecek.
  • Bir filmin ses kuşağına estetik bir yaklaşım geliştirebilecek
  • Bir film için “iyi bir ses tasarımı nasıl olur?” sorusuna yanıt arayabilecek.
  • Ses kuşağını bir anlatım aracı olarak kullanmayı öğrenecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ses Tasarımıcının Perspektifinden Senaryoyu Okumak.
2 Ses Tasarımının Prodüksiyon Süreci.
3 Ses Tasarımı için Dijital Çalışma Ortamının Kurulması.
4 Titreşimden Duyuma, Sesin Fiziki Kavramları.
5 Duyumdan Algıya, Dinleme Modları.
6 Duyumdan Algıya, Gestalt Prensipleri 1
7 Duyumdan Algıya, Gestalt Prensipleri 2
8 Ara Sınav Haftası
9 Uzay, Zaman ve Tone, sesin taşıdığı bilgiler
10 Müzik ile Birlikte Çalışmak.
11 İnsan Sesleri ile Çalışmak.
12 Diyalog Kurgusu
13 Ses ve Görüntü İlişkisi 1
14 Ses ve Görüntü İlişkisi 2
15 Film türlerine göre ses tasarım farklılıkları
16 Sinema tarihinde ses tasarımının evrimi
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 40 40

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi