Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - Şehir Ünv 2. Sınıf IMT3135 Sign Language I Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı, Türk sağır ve işitme engellerin ana dili ve iletişim dili olan Türk İşaret Dili’nde (TID) kullanılan grameri, temel işaret ve mimikleri kültürel ve tarihsel bağlamı dahilinde öğrencilere kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi verilir. TİD’in tarihçesi, TİD alfabesi, TİD grameri, cümle yapısı ve dizilimi, soru cümleleri, mimik kullanımı ve bu kullanımın kelime anlamlarına yaptığı değişimler, fiiller, kelimeler uygulamalı şekilde gösterilir. Öğrencilere Sağır tarihi ve kültürü tanıtılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders boyunca işaretler ve mimikler önce dersi veren öğretim görevlisi tarafından gösterilir. Ardından öğrenciler önce grupça, sonra teker teker bu işaret ve mimikleri tekrar ederler. Öğretim görevlisi her öğrenciyle teker teker soru-cevap alıştırması yapar.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Er, E., Şan, İ., & Türkiye Cumhuriyeti Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2015). Türk işaret dili dilbilgisi kitabı. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. 2. Haftalık kelime listeleri (pdf ve ppt) 3. Faydalı Kaynaklar Listesi (internet sitesi ve YouTube kanalları/videoları) (derleme)

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, Türk Işaret Dilinin parmak alfabesini kullanır.
  • Öğrenciler, Türk İşaret Dilindeki temel işaretleri ve mimikleri uygular.
  • Öğrenciler, işitme engelli bireylerle iletişime geçerek günlük hayatta onlara destek olabilme becerilerini kazanır.
  • Öğrenciler Sağır tarihi ve kültürüyle tanışır.
  • Öğrenciler, işitme engelli bireyleri ve onların hayatlarını daha yakından tanıyarak empati kurma yeteneklerini geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme, Türk İşaret Dili Tarihçesi, Parmak alfabesine giriş
2 Parmak alfabesi uygulamaları ve selamlaşma ifadeleri
3 Kendini tanıtma
4 Aile ve yakın çevre ifadeleri
5 Sayılar
6 Çevre ve ev işaretleri
7 Çevre ve ev işaterleri (devam)
8 Ara Sınav Haftası
9 Duygular
10 Mevsimler ve renkler
11 Sıfatlar
12 Sıfatlar (devamı)
13 Okul İşaretleri
14 Fiiller
15 Fiiller (devam)
16 Dönemlik tekrar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 40 40
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 20 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5