Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - Şehir Ünv 2. Sınıf | IMT3135 | Sign Language I | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) - Şehir Ünv 2. Sınıf | IMT3135 | Sign Language I | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Dersin amacı, Türk sağır ve işitme engellerin ana dili ve iletişim dili olan Türk İşaret Dili’nde (TID) kullanılan grameri, temel işaret ve mimikleri kültürel ve tarihsel bağlamı dahilinde öğrencilere kazandırmaktır.
-
Bu derste öğrencilere Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi verilir. TİD’in tarihçesi, TİD alfabesi, TİD grameri, cümle yapısı ve dizilimi, soru cümleleri, mimik kullanımı ve bu kullanımın kelime anlamlarına yaptığı değişimler, fiiller, kelimeler uygulamalı şekilde gösterilir. Öğrencilere Sağır tarihi ve kültürü tanıtılır.
Ders boyunca işaretler ve mimikler önce dersi veren öğretim görevlisi tarafından gösterilir. Ardından öğrenciler önce grupça, sonra teker teker bu işaret ve mimikleri tekrar ederler. Öğretim görevlisi her öğrenciyle teker teker soru-cevap alıştırması yapar.
Yok
İngilizce
1. Er, E., Şan, İ., & Türkiye Cumhuriyeti Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2015). Türk işaret dili dilbilgisi kitabı. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. 2. Haftalık kelime listeleri (pdf ve ppt) 3. Faydalı Kaynaklar Listesi (internet sitesi ve YouTube kanalları/videoları) (derleme)
Yok.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme, Türk İşaret Dili Tarihçesi, Parmak alfabesine giriş |
2 | Parmak alfabesi uygulamaları ve selamlaşma ifadeleri |
3 | Kendini tanıtma |
4 | Aile ve yakın çevre ifadeleri |
5 | Sayılar |
6 | Çevre ve ev işaretleri |
7 | Çevre ve ev işaterleri (devam) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Duygular |
10 | Mevsimler ve renkler |
11 | Sıfatlar |
12 | Sıfatlar (devamı) |
13 | Okul İşaretleri |
14 | Fiiller |
15 | Fiiller (devam) |
16 | Dönemlik tekrar |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |