Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Coğrafya Öğretmenliği | CGAE159 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Coğrafya Öğretmenliği | CGAE159 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Öğrenme ile ilgili genel bilgileri kazanmak (farklı bakışlar) , herbir öğrenme kuramı hakkında özel ve ilkesel bilgi kazanmak, herbir öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir
-
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
anlatım, sunum, tartışma, grup çalışması
yok
Türkçe
James H. Mcmillan 6. Baskı. Sınıf İçi Değerlendirme (Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili Bir Öğretim İçin İlke ve Uygulamalar) Haziran 2015
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme prensipleri |
2 | Coğrafya dersi öğretim programı ölçme değerlendirme |
3 | Çoktan seçmeli testler |
4 | Eşleştirme soruları |
5 | Boşluk doldurma soruları |
6 | Doğru-yanlış soruları |
7 | Kısa cevaplı ve açık uçlu sorular |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Gözlem formu |
10 | Performans değerlendirme & proje |
11 | Rubrik ve çeşitleri |
12 | Öz degerlendirme & gelişim dosyası |
13 | Öğrenci proje sunumları |
14 | Öğrenci proje sunumları |
15 | Öğrenci proje sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 28 | 1 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |