Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Fen Bilgisi Öğretmenliği | FBAE158 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Fen Bilgisi Öğretmenliği | FBAE158 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
-
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Grup Çalışması, Soru-cevap, Tartışma, Gösteri, Bilgisayar destekli öğretim.
yok
Türkçe
Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme |
2 | yapılandırmacı yaklaşıma göre ölçme değerlendirme |
3 | Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemleri |
4 | Sınıf içi ölçme değerlendirme |
5 | Geleneksel ölçme araçları |
6 | Geleneksel ölçme araçları |
7 | Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar |
10 | performans değerlendirme |
11 | Tutum ölçekleri |
12 | Akran değerlendirmesi |
13 | Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme |
14 | Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme |
15 | Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |