Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Fen Bilgisi Öğretmenliği FBAE158 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Grup Çalışması, Soru-cevap, Tartışma, Gösteri, Bilgisayar destekli öğretim.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki işlevinin farkında olur.
  • Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklar.
  • Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri açıklar.
  • Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir.
  • Dersin kazanımına ve sürece uygun ölçme araçları geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
2 yapılandırmacı yaklaşıma göre ölçme değerlendirme
3 Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemleri
4 Sınıf içi ölçme değerlendirme
5 Geleneksel ölçme araçları
6 Geleneksel ölçme araçları
7 Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar
10 performans değerlendirme
11 Tutum ölçekleri
12 Akran değerlendirmesi
13 Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme
14 Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme
15 Sınıf içi öğrenmelerde kullanabileceği ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 13 3 39
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 6 3 18
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 6 4 24
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 6 3 18
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5