Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği - Lisans EGT301 Sınıf Yönetimi Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sınıf yönetimi dersi; öğretmenin öğretim sırasında, öğrencisini daha iyi tanımasına, onu daha iyi motive etmesine, onunla daha iyi iletişim kurmasına, zamanını daha iyi kullanılmasına, sınıfta çıkabilecek disiplin olaylarına daha iyi çözümler getirmesine, sınıf ortamını daha iyi düzenlemesine, sınıf içi etkinliklerini planlamasına yardımcı olacak bilgiler vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yolu ile anlatım, prbleme dayalı öğretim, sokratik yöntem, geribildirim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özyürek, M (2005) Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayıncılık Celep, C. (2008). Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara:Pegem Yayınları. Gordon, T. (1993). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. İstanbul: YA-PA Yayınları. Küçükahmet, L. (2003). Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım. Okutan, M. (2004). Sınıf Yönetiminde Örnek Olaylar. Pegem Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Sınıf yönetiminin temel kavramlarını tanımlar (PÇ 1)
  • Sınıf yönetiminin öğretim süreci açısından önemini açıklar. (PÇ 2)
  • Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar (PÇ 3)
  • Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar. (PÇ 4)
  • Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar. (PÇ 5)
  • Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir. (PÇ 6)
  • Sınıfta motivasyonu artırıcı becerilere sahip olur (PÇ.13)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim ve Sınıf Yönetimi
2 Sınıf Yönetiminin Ana Değişkenleri
3 Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi 1
4 Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi 2
5 Sınıfın ilişki Düzeni
6 Sınıf ve Grup Lideri Olarak Öğretmen 1
7 Sınıf ve Grup Lideri Olarak Öğretmen 2
8 VİZE
9 Sınıf yönetimi ile ilgili yapılmış araştırmalar
10 Eğitim Sürecinin Yönetimi
11 İstenen Davranışların Desteklenmesi
12 İstenmeyen Davranışların Etkileri
13 İstenmeyen Davranışların Değiştirilmesi
14 Sınıf yönetimi ile ilgili yapılmış araştırmalar 1
15 Sınıf yönetimi ile ilgili yapılmış araştırmalar 2
16 Sınıf yönetimi ile ilgili yapılmış araştırmalar 3
17 FİNAL

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 5 25
Sunum ve Hazırlığı 1 15 15
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7