Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | EGT3071 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | EGT3071 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Sınıf yönetimi dersi; öğretmenin öğretim sırasında, öğrencisini daha iyi tanımasına, onu daha iyi motive etmesine, onunla daha iyi iletişim kurmasına, zamanını daha iyi kullanılmasına, sınıfta çıkabilecek disiplin olaylarına daha iyi çözümler getirmesine, sınıf ortamını daha iyi düzenlemesine, sınıf içi etkinliklerini planlamasına yardımcı olacak bilgiler vermektir.
-
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Sunuş yolu ile anlatım, prbleme dayalı öğretim, sokratik yöntem, geribildirim
Yok
Türkçe
"SINIF YÖNETİMİ" HÜSEYİN BAŞARAN, ANI YAYINCILIK, 12. BASKI, ANKARA, 2005. "SINIF YÖNETİMİ" LEYLA KÜÇÜKAHMET EDİTÖR, NOBEL YAYINLARI, ANKARA,2003 "SINIF YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR" LEYLA KÜÇÜKAHMET EDİTÖR, NOBEL YAYINLARI, ANKARA, 2005
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN TANITILMASI |
2 | SINIF YÖNETİMİNE GİRİŞ |
3 | SINIF YÖNETİMİNE GİRİŞ (DEVAM) |
4 | ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER |
5 | SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ |
6 | SINIF YÖNETİMİ VE DİSİPLİNLE İLGİLİ KURALLAR GELİŞTİRME VE UYGULAMA |
7 | SINIF YÖNETİMİ VE DİSİPLİNLE İLGİLİ KURALLAR GELİŞTİRME VE UYGULAMA (DEVAM) |
8 | Vize |
9 | SINIF İÇİNDE ZAMAN KULLANIMI |
10 | MOTİVASYON |
11 | SINIFTA İLETİŞİM |
12 | SINIF İÇİNDE KAŞILAŞILAN DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BUNLARA KARŞI GELİŞTİRLEN ÖNLEMLER |
13 | SINIF İÇİNDE KAŞILAŞILAN DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BUNLARA KARŞI GELİŞTİRLEN ÖNLEMLER (DEVAM) |
14 | YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ VE OLUMLU ÖĞRENMEYE UYGUN BİR ORTAM OLUŞTURMA |
15 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAYINLANMIŞ MAKALELERİN PAYLAŞILMASI VE TARTIŞILMASI |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 18 | 54 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |