Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği EGT3071 Sınıf Yönetimi Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sınıf yönetimi dersi; öğretmenin öğretim sırasında, öğrencisini daha iyi tanımasına, onu daha iyi motive etmesine, onunla daha iyi iletişim kurmasına, zamanını daha iyi kullanılmasına, sınıfta çıkabilecek disiplin olaylarına daha iyi çözümler getirmesine, sınıf ortamını daha iyi düzenlemesine, sınıf içi etkinliklerini planlamasına yardımcı olacak bilgiler vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yolu ile anlatım, prbleme dayalı öğretim, sokratik yöntem, geribildirim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"SINIF YÖNETİMİ" HÜSEYİN BAŞARAN, ANI YAYINCILIK, 12. BASKI, ANKARA, 2005. "SINIF YÖNETİMİ" LEYLA KÜÇÜKAHMET EDİTÖR, NOBEL YAYINLARI, ANKARA,2003 "SINIF YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR" LEYLA KÜÇÜKAHMET EDİTÖR, NOBEL YAYINLARI, ANKARA, 2005

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Sınıf yönetiminin temel kavramlarını tanımlar (PÇ 1)
  • Sınıf yönetiminin öğretim süreci açısından önemini açıklar. (PÇ 2)
  • Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar (PÇ 3)
  • Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar. (PÇ 4)
  • Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar. (PÇ 5)
  • Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir. (PÇ 6)
  • Sınıfta motivasyonu artırıcı becerilere sahip olur (PÇ.13)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN TANITILMASI
2 SINIF YÖNETİMİNE GİRİŞ
3 SINIF YÖNETİMİNE GİRİŞ (DEVAM)
4 ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER
5 SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ
6 SINIF YÖNETİMİ VE DİSİPLİNLE İLGİLİ KURALLAR GELİŞTİRME VE UYGULAMA
7 SINIF YÖNETİMİ VE DİSİPLİNLE İLGİLİ KURALLAR GELİŞTİRME VE UYGULAMA (DEVAM)
8 Vize
9 SINIF İÇİNDE ZAMAN KULLANIMI
10 MOTİVASYON
11 SINIFTA İLETİŞİM
12 SINIF İÇİNDE KAŞILAŞILAN DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BUNLARA KARŞI GELİŞTİRLEN ÖNLEMLER
13 SINIF İÇİNDE KAŞILAŞILAN DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BUNLARA KARŞI GELİŞTİRLEN ÖNLEMLER (DEVAM)
14 YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ VE OLUMLU ÖĞRENMEYE UYGUN BİR ORTAM OLUŞTURMA
15 SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAYINLANMIŞ MAKALELERİN PAYLAŞILMASI VE TARTIŞILMASI
16 Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 18 54
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Final ve Hazırlığı 1 12 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7