Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | MB304 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | MB304 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Sınıf yönetimi dersi; öğretmenin öğretim sırasında, öğrencisini daha iyi tanımasına, onu daha iyi motive etmesine, onunla daha iyi iletişim kurmasına, zamanını daha iyi kullanılmasına, sınıfta çıkabilecek disiplin olaylarına daha iyi çözümler getirmesine, sınıf ortamını daha iyi düzenlemesine, sınıf içi etkinliklerini planlamasına yardımcı olacak bilgiler vermektir.
-
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Sunuş yolu ile anlatım, prbleme dayalı öğretim, sokratik yöntem, geribildirim
Yok
Türkçe
Münire Erden, Sınıf Yönetimi (Epsilon Yayıncılık, 2005, İstanbul), Muharrem Yıldız, Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Sınıfiçi Rehberlik Etkinlikleri (Nobel Yayıncılık, 2006, İstanbul)
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sınıf Yönetimi nedir? |
2 | Sınıf Yönetimi nedir? |
3 | Disiplin ve Sınıf Yönetimi |
4 | Disiplin ve Sınıf Yönetimi |
5 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler |
6 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler |
7 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Toplumsal Çevre, Toplumsal Değişme ve Öğrenci Davranışları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sınıfta Kişilerarası Olumlu İlişkiler Kurma |
10 | Sınıfta Kişilerarası Olumlu İlişkiler Kurma |
11 | Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi |
12 | Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi |
13 | Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturma |
14 | Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturma |
15 | Sınıf Yönetiminde Öğrencileri Güdülemenin Önemi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 38 | 38 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |