Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBMB301 Sınıf Yönetimi Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi konuları hakkında bilgi edinmeleri ve bu bilgileri etkili şekilde kullanabilme becerisine sahip olmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, Tartışma, problem çözme, örnek olay

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1)Sınıf Yönetimi. Editör: Prof. Dr. Musa GÜRSEL. Akademi Yayıncılık. 2011. (Marmara Üniversitesi e-kitap) 2) Sınıf Yönetimi. Editör: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KOÇYİĞİT. Akademi Yayıncılık. 2019. (Marmara Üniversitesi e-kitap) 3) Ders sunumları_Notları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilke vb. kuramsal bilgileri uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili şekilde kullanır.
  • Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma modeli, yöntemi ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir.
  • Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder veya takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Okulların içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür ve örnek olur, kültürün ve sosyal yaşamın gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikleri planlar ve uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders İçerik Bilgilendirme_Grup Sunum Konularının Belirlenmesi
2 Yeni Döneme Başlangıç, Okul ve Çevresi
3 .FİZİKSEL, SOSYAL ve PSİKOLOJİK BOYUTLARI İLE SINIF
4 SINIFTA KURALLAR
5 SINIF YÖNETİM MODELLERİ
6 SINIF YÖNETİMİNDE DİSİPLİN VE DİSİPLİN MODELLERİ
7 DERS ÇALIŞMA HAFTASI
8 Ara Sınav Haftası
9 OLUMLU ÖĞRENMEYE UYGUN BİR ORTAM OLUŞTURMA
10 ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ
11 OLUMLU SINIF VE ÖĞRENME İKLİMİNİN OLUŞTURULMASI
12 SINIFTA ÖĞRENCİ MOTİVASYONU
13 SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ
14 ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
15 SINIFTA BİR ÖĞRETİM LİDERİ OLARAK ÖĞRETMEN - ÇALIŞMA HAFTASI
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 1 15
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 8 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5