Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (II. Öğretim) - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
HIT-Reklamcılık-Tezsiz Yüksek Lisans-2013 HIT7906 Siyasal İletişim ve Reklam Seçmeli 2 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı; dersi alan öğrencilerin siyaset ve reklam arasındaki ilişkiyi kavramalarını, siyaset, politika, demokrasi, otorite, güç gibi kavramları öğrenip bu kavramlar çerçevesinde tartışmalarını sağlamaktır. Ayrıca dersi alan öğrencilerin, insanların siyaseten ve politik olarak günlük yaşamda nasıl hareket ettiklerini idrak etmeleri dersin hedefleri arasında yer almaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin içeriği; siyaset ve reklam arasındaki ilişkiyi siyaset, politika, demokrasi, otorite, güç gibi kavramlarını ve kavramlar arasındaki alakayı kapsamaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Alana yönelik okumalar, örnek olay analizleri ve paper/makale üretimi.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Siyasal İkna (Kitap) - Prof. Dr. Cengiz ANIK Meşruiyetin Sosyal Psikolojisi (Kitap) - Prof. Dr. Cengiz ANIK İletişim Sosyolojisi (Kitap) - Prof. Dr. Cengiz ANIK

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler siyaset ve politika kavramlarını bilirler.
  • Öğrenciler geçmişten günümüze siyaset ve politikanın değişen yüzünü kavrarlar.
  • Öğrenciler reklam, kültür ve siyaset arasındaki ilişkiyi çözümlerler.
  • Öğrenciler insan varlığının özelliklerini bilirler.
  • Öğrenciler siyasal kimliklerin nasıl ortaya çıktığını ve neler olduğunu öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Siyaset ve politika kavramları İktidar ve otorite kavramları Antik Çağlarda siyaset ve politika Timarşi, teknokrasi, demokrasi ve bürokrası kavramlarının mahiyeti Siyasal İletişimin Mahiyeti Hayatın Üç Alanı Olarak Ekonomi, Siyaset ve Kültür Arasınav Öncesi Genel Değerlendirme Siyaset ve politika kavramları İktidar ve otorite kavramları Antik Çağlarda siyaset ve politika Timarşi, teknokrasi, demokrasi ve bürokrası kavramlarının mahiyeti Siyasal İletişimin Mahiyeti Hayatın Üç Alanı Olarak Ekonomi, Siyaset ve Kültür Arasınav Öncesi Genel Değerlendirme Siyaset ve politika kavramları
2 İktidar ve otorite kavramları
3 Antik Çağlarda siyaset ve politika
4 Timarşi, teknokrasi, demokrasi ve bürokrası kavramlarının mahiyeti
5 Siyasal İletişimin Mahiyeti
6 Hayatın Üç Alanı Olarak Ekonomi, Siyaset ve Kültür
7 Arasınav Öncesi Genel Değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Reklam ve Kültür
10 Reklam ve Siyaset
11 İnsan Varlığı: Karakter, Self ve Identity
12 Dünya'da ve Türkiye'de Siyaset
13 Siyasal Kimlikler
14 Siyasal Kimlikler - 2
15 Siyasal Reklam Analizleri
16 Genel Değerlendirme
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Sunum ve Hazırlığı 14 2 28
Araştırma ve Hazırlığı 14 2 28
Arasınav ve Hazırlığı 7 1 7
Final ve Hazırlığı 7 1 7

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5