Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | SBL2021 | Siyasi Düşünceler Tarihi | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | SBL2021 | Siyasi Düşünceler Tarihi | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı öğrencilerin klasik ve modern siyasi düşüncenin gelişimini ve tarihsel koşullarını kavramasıdır.
-
Derste antik dönemden günümüze devletin doğuşu ve dönüşümüne dair başlıca düşünürlerin fikrleri ve kuramları incelenmektedir. Bu doğrultuda, birey-toplum-devlet ilişkileri tarihsel perspektif içinde değerlendirilmektedir.
Ders anlatımı, okuma ve araştırma, sunum ve sınıf içi tartışma
Yok
Türkçe
kent devletinden imparatorluğa, mehmet ali ağaoğulları, İmge yay; imparatorluktan tanrı devletine, mehmet ali ağaoğulları, levent köker, imge yay; Tanrı devletinden kral devlete, mehmet ali ağaoğulları, levent köker; kral devlet ya da ölümlü tanrı, mehmet ali ağaoğulları, levent köker, cemal bali akal, imge yay; kral devletten ulus devlete, Mehmet ali ağaoğulları, imge yay; ulus devlet ya da halkın egemenliği, mehmet ali ağaoğulları, imge yay. Sokratesten jakobenlere batıda siyasal düşünceler, mehmet ali ağaoğulları, imge yay, siyasal düşünceler tarihi, George sabine 3 cilt, istanbul bilgi üniversitesi yay.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Antik çağda siyasal düşünceler: İyonya doğa felsefesi okulu düşünürleri; Heraklitos; Demokritus |
2 | Sofistler; Pythagoras; Sokrates; Platon |
3 | Aristoteles; Sinizm; Epikuros |
4 | Stoacılar; Roma siyasal düşüncesi |
5 | Ortaçağda siyasal düşünce; Augustinus; Feodalite |
6 | Çifte kılıç kuramı ve Thomas Aquinas |
7 | Laik iktidarın ortaya çıkışı; Dante; Padoalı Marsilius |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Reform, Luther, Calvin, Münzer |
10 | Machiavelli; Thomas More |
11 | Jean Bodin; Thomas Hobbes |
12 | John Locke; Aydınlanma düşüncesi; Montesquieu |
13 | Jean Jacques Rousseau |
14 | Kant ve Hegel |
15 | Marks ve sonrasında siyasal düşünceler; 20. yüzyılda siyasal düşünceler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Teorik Ders Saati | 17 | 3 | 51 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |