Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce)-2013-Lisans | SOC1052 | Sociology II | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce)-2013-Lisans | SOC1052 | Sociology II | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu ders modern Türk toplumunun gelişimini ve Türkiye'de yaşanan sosyal değişim ve dönüşümlerin nedenleri ve sonuçlarını ele almaktadır.
-
Bu dersin ana konusu Türkiye'de modernite ve onun Osmanlı'nın son döneminden günümüze tarihsel gelişimidir. Ders kapsamında yapılacak okumalar ve tartışmalar Türkiye'de yaşanan sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri vurgulamakta ve Türkiye'nin küreselleşen dünya içerisindeki yerini milliyetçilik, devlet-toplum ilişkileri, sanayileşme, kentleşme, göç, toplumsal cinsiyet, sınıf, din ve kültür gibi farklı konular çerçevesinde ele almaktadır.
Haftalık dersler, öğrencilerin katılımıyla sınıfta yapılan tartışmalar ve kısa ödevler. Öğrencilerin öğrenme düzeyleri objektif bir şekilde değerlendirilen sınavlarla ve kısa ödevlerle ölçülmektedir.
Yok.
İngilizce
Mardin, Şerif. (1973) “Center-Periphery Relations: A Key to Turkish Politics?,” Deadalus, Vol.2, No.1, 169-190. Zürcher, Erik J. (2004 Turkey: A Modern History, London: I. B. Tauris, 163-165. Keyder, Çağlar. (1997) “Whither the Project of Modernity? Turkey in the 1990s”, in Sibel Bozdoğan and Reşat Kasaba (eds.) Rethinking Modernity and National Identity in Turkey, Washington: University of Washington Press, 37-51. Ayata, Sencer. (2010) “Poverty, Social Policy and Modernity” in Turkey Celia Kerslake, Kerem Öktem and Philip Robins (eds.) Turkey’s Engagement With Modernity: Conflict and Change in the Twentieth Century, Houndmills: Palgrave Macmillan, 190-209.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı ve derste ele alınacak konular hakkında kısa bir bilgilendirme |
2 | İmparatorluktan Ulus-Devlete Türk Modernleşmesi |
3 | Ekonominin ve Toplumun Türkleştirilmesi |
4 | Erken Cumhuriyet Döneminde Sınıf İlişkileri |
5 | Türkiye'de Din-Devlet İlişkileri ve Laiklik |
6 | Türkiye'deki Kadın Hareketleri |
7 | Türkiye'de İç Göç, Hızlı Kentleşme ve Kentsel Yoksulluk |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Türkiye'de Kültürel Politikalar ve Popüler Kültür |
10 | Türk Modernleşmesinin Durumu ve Geleceği |
11 | Yeni Orta Sınıflar ve Kent Yaşamı |
12 | Türkiye'de Sosyal Refah Sistemi ve Sosyal Politikalar |
13 | Türkiye'de Sivil Toplum, Vatandaşlık ve Demokrasi |
14 | Türkiye'de Ekonomik ve Kültürel Küreselleşme |
15 | Düzensiz Göç, Mülteci Hareketleri ve Türkiye |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 25 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |