Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sosyoloji (İngilizce) - Lisans | SOC4002 | Sociology in Turkey | Zorunlu | 8 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sosyoloji (İngilizce) - Lisans | SOC4002 | Sociology in Turkey | Zorunlu | 8 | 6,00 | 3 | 0 |
Dersin temel amacı Türkiye'de sosyolojinin gelişmesine öncülük eden entellektüel akımları ve sosyologların eserlerini araştırmaktır. Sosyolojik düünce akımları Türkiye2de politik konjonktürün değişmesiyle bağlantılı olarak incelenecektir.
-
Türkiye'de sosyolojinin gelişmesine öncülük eden tarihsel arkaplan ve entellektüel akımlar; Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu ve sosyoloji; Prens Sabahattin ve LePlay ekolü; Ziya Gökalp ve COmte-Durkheim geleneği; Türkiye'de sosyolojik araştırmalar; İstanbul ve Ankara Üniversiteleri çevreleri; Türkiye'de politik konjonktür ve sosyolojinin gelişmesi; 1980'lerden sonra sosyolojinin kurumsallaşması; Türkiye'de sosyolojik araştırma yapmaya yönelik problemler
Dersin ilk bölümünde ders lideri Türkiye'de sosyolojinin gelişmesine ilişkin tarihsel arka planı sınıfta seminerler dizisi olarak anlatacaktır. Aktif öğrenme sağlanabilmesi için öğrenciler derse gelmeden önce seminerlerde anlatılacak makaleleri okuyacaktır. Dersin ikinci yarısında her öğrenci seçeceği bir Türk sosyoloğun biyografisini ve Türkiye'de sosyoloji biliminin gelişmesine yaptığı katkıları gerek teorik gerekse kavramsal açıdan sunacaktır. Ders, her öğrencinin yapacağı bir sosyolojik eser incelemesi ile sona erecektir.
Yok
İngilizce
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Türkiye'de sosyolojinin doğuşunun tarihsel arkaplanı |
2 | Türkiye'de sosyolojinin gelişmesinin yolunu açan entellektüel akımlar |
3 | Türkiye Cumhuriyeti ve Sosyoloji |
4 | Prens Sabahattin ve Le Play Okulu |
5 | Ziya Gökalp ve Comte-Durkheim Geleneği |
6 | 1940-1950 yılları arasında Türkiye'de sosyoloji |
7 | 1950-1960 yılları arasında Türkiye'de sosyoloji |
8 | Ara sınav |
9 | İstanbul Üniversitesi çevresi |
10 | Ankara Üniversitesi çevresi |
11 | Siyasal konjonktüre bağlı olarak sosyolojinin gelişmesi |
12 | 1980'lerden sonra sosyolojinin kurumsallaşması |
13 | Türkiye'de sosyoloji ve tarih ilişkileri |
14 | Türkiye'de sosyoloji yapmanın zorlukları |
15 | Genel değerlendirme |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |