Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) - 2015 CSE3044 Software Engineering Zorunlu 6 7,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bilgisayar mühendisliği 3. sınıf öğrencilerine yazılım sürecinin aşamalarını aktarmak ve bu aşamalarda kullanılan temel yöntemleri uygulatmaktır. Bu derste öğrenciler yazılım sürecinde karşılaşılan zorlukları tanımak ve bu zorluklara çözüm üretme fırsatı bulacaklardır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yazılım süreçleri Proje Yönetimi Yazılım isterleri İsterler mühendisliği Yazılım mimari tasarımı Dağıtık yazılım tasarımı Nesne yönelimli tasarım Gerçek zamanlı yazılım tasarımı Hızlı yazılım geliştirme süreçleri Doğrulama ve geçerleme altsüreçleri Yazılım maliyet tahmini

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ara dönem ve dönem sonu sınavları, aşamalı olarak teslimi istenen üç raporu ve bir gösterimi olan bir dönem projesi, anlık sınavlar sıkça kullanılan öğrenme etkinlikleridir. Ders notları, yansı ve tahta kullanılarak öğrenciyle paylaşılmakta ve öğrencinin etkin olarak derse katılması sağlanmağa çalışılmaktadır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Software Engineering, Ian Sommerville, 8th edition, Addison-Wesley, 2007 The Unified Software Development Process, Ivar Jacobson, Grady Booch and James Rumbaugh, Addison Wesley, 1999

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • yazılım süreci ve aşamalarını anlamak
  • temel yazılım süreç modellerini tanımlamak
  • melez ve daha karmaşık yazılım süreç modellerini ifade etmek
  • örnek yazılım probleminin türüne bağlı olarak süreç modellerini karşılaştırıp, seçmek
  • isterler mühendisliği aşamasında kullanılan araçları bu alt sürece uygulamak
  • 5. öğrenme çıktısındaki araçları örnek bir problemde isterleri tanımlamak için kullanmak
  • yazılım tasarımı aşamasının yaratıcılık gerektiren doğasını anlamak tasarım yaklaşımlarını sınıflandırıp uygun problemler için doğru yaklaşımları kullanmak
  • tasarım yaklaşımı seçeneklerini tartışmak ve bir örnek problem için uygun yaklaşımı belirleyip uygulamak
  • doğrulama ve geçerleme aşamasını ve bu aşamanın tüm sürece yayıldığını ve yazılım niteliği üstündeki derin etkisini kavramak
  • Çıktı 6'daki isterleri karşılayan gerekli test planlarını hazırlamak
  • testleri gerçekleştirmek
  • yazılım evrimini, müşteriye teslimden sonra başlayan tek aşama olma özelliğiyle ve yazılıma, zaman içinde değişen isterlere uyum göstermesini sağlayan aşama olma özelliğiyle kavramak
  • örnek yazılım probleminin geliştirilmsi ile ilgili sürecin tüm aşamalarını içeren bir rapor hazırlamak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Yazılım Süreçleri
3 Proje Yönetimi
4 Yazılım İsterleri
5 İsterler Mühendisliği
6 Yazılım mimarisi tasarımı
7 Dağıtık yazılım tasarımı
8 Ara sınav
9 Nesne-yönelimli tasarım
10 Gerçek zamanlı yazılım tasarımı
11 Hızlı yazılım geliştirme
12 Doğrulama ve geçerleme
13 Yazılım test etme
14 Yazılım eder kestirimi
15 Yazılım niteliği ve süreç iyileştirme
16 Dönem sonu sınavı hazırlık çalışması
17 Dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 1 90 90
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 14 2 28
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 2 6
Seminer ve Hazırlığı 1 2 2
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 3 1 3
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9
ÖÇ10
ÖÇ11
ÖÇ12
ÖÇ13