Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL | THE7012 | Somut Olmayan Kültürel Miras | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL | THE7012 | Somut Olmayan Kültürel Miras | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı, Türkiye’nin 2006 yılında dâhil olduğu UNESCO’nun “Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi” kapsamında Somut olmayan kültürel miras kavramını öğretmek, sözlü anlatımlar, gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, doğa ve evrenle ilgili bilgi ve uygulamalar ve el sanatları geleneği alanlarındaki stratejileri belirlemek, tartışılmak ve yorumlamaktır.
-
Kültür, Somut Olmayan Kültürel Miras, sözlü anlatımlar
Yüz yüze, soru-cevap, tartışma, ödev
Yok
Türkçe
M. Öcal Oğuz, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2009. M. Öcal Oğuz (Ed.), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2019. Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi, İstanbul 1984. Sedat Veyis Örnek, Türk Halkbilimi, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000. Mustafa Aça (Ed.), Halk Bilimi El Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2019. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Temel Belgeler, MDG Achievement Fund, Mart 2011. Murat Yılmaz (Ed.), Türk Dünyası Somut Olmayan Kültürel Mirasları Envanter Çalışması, Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi Yayınları, Ankara 2014.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kültür, Gelenek, Miras ve Koruma |
2 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve SOKÜM Sözleşmesi |
3 | Yaşayan İnsan Hazineleri ya da Geleneğin Ustaları |
4 | İnsanlığın Sözlü ve Somut Olmayan Mirası Başyapıtları |
5 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Türkiye İçin Önemi |
6 | Kolektif Bellek, Paylaşılan Deneyim |
7 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve Halkbilimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve Sözlü Anlatımlar |
10 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve Gösteri Sanatları |
11 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve Toplumsal Uygulamalar |
12 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve Doğa ve Evrenler İlgili Bilgi ve Uygulamalar |
13 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve El Sanatları |
14 | SOKÜM’ün Kayıt Altına Alınması: İl Envanterlerinden Uluslararası Listelere |
15 | SOKÜM ve SOKÜM Sözleşmesine Yönelik Eleştiriler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 7 | 70 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |