Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL THE7012 Somut Olmayan Kültürel Miras Seçmeli 2 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı, Türkiye’nin 2006 yılında dâhil olduğu UNESCO’nun “Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi” kapsamında Somut olmayan kültürel miras kavramını öğretmek, sözlü anlatımlar, gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, doğa ve evrenle ilgili bilgi ve uygulamalar ve el sanatları geleneği alanlarındaki stratejileri belirlemek, tartışılmak ve yorumlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kültür, Somut Olmayan Kültürel Miras, sözlü anlatımlar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze, soru-cevap, tartışma, ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

M. Öcal Oğuz, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2009. M. Öcal Oğuz (Ed.), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2019. Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi, İstanbul 1984. Sedat Veyis Örnek, Türk Halkbilimi, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000. Mustafa Aça (Ed.), Halk Bilimi El Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2019. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Temel Belgeler, MDG Achievement Fund, Mart 2011. Murat Yılmaz (Ed.), Türk Dünyası Somut Olmayan Kültürel Mirasları Envanter Çalışması, Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi Yayınları, Ankara 2014.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, halk edebiyatı ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra konularında sebep sonuç ilişkisi kurabilirler.
  • Mezunlar, alandaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp, çözüm önerisi sunabilirler.
  • Mezunlar, özgün ve disiplinler arası akademik çalışmalar üretebilecek seviyede beceri kazanabilir ve bu çalışmalara önderlik edebilirler.
  • Mezunlar, eğitim/öğretim kuruluşlarında profesyonel olarak alan/disiplin ile ilgili eğitim verebilecek niteliktedirler.
  • Mezunlar, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kültür, Gelenek, Miras ve Koruma
2 Somut Olmayan Kültürel Miras ve SOKÜM Sözleşmesi
3 Yaşayan İnsan Hazineleri ya da Geleneğin Ustaları
4 İnsanlığın Sözlü ve Somut Olmayan Mirası Başyapıtları
5 Somut Olmayan Kültürel Mirasın Türkiye İçin Önemi
6 Kolektif Bellek, Paylaşılan Deneyim
7 Somut Olmayan Kültürel Miras ve Halkbilimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Somut Olmayan Kültürel Miras ve Sözlü Anlatımlar
10 Somut Olmayan Kültürel Miras ve Gösteri Sanatları
11 Somut Olmayan Kültürel Miras ve Toplumsal Uygulamalar
12 Somut Olmayan Kültürel Miras ve Doğa ve Evrenler İlgili Bilgi ve Uygulamalar
13 Somut Olmayan Kültürel Miras ve El Sanatları
14 SOKÜM’ün Kayıt Altına Alınması: İl Envanterlerinden Uluslararası Listelere
15 SOKÜM ve SOKÜM Sözleşmesine Yönelik Eleştiriler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 5 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 5 50
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 7 70
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5