Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE161 | Sosyal Beceri Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE161 | Sosyal Beceri Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Çocuklara kazandırılacak sosyal becerilerin kavramsal çerçevesi ve sosyal becerilerin kazandırılması için kullanılacak yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi ve farkındalık kazandırmak
-
Sosyal beceri kavramı ve kişilik gelişimindeki önemi Sosyal ilişkilerde haklar, sorumluluklar, kurallar Sosyal beceriler kapsamında değerler eğitimi Sosyal becerilerde duygu yönetimi becerileri Nezaket ve görgü kuralları Etkili iletişim becerlieri Çatışma ve çatışma çözme becerileri
- Sunum - Araştırma - Proje - Tartışma - Soru-Cevap
Yok
Türkçe
McGINNIS, Ellen. Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı. Üçüncü Basımdan Çeviri, Çeviren: Sunay Yıldırım Doğru. İstanbul: Nobel Yayınları AVCIOĞLU, Hasan (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. 2. Baskı, İstanbul: Kök Yayıncılık. ÇİFTÇİ, İlknur (2009). Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi. İstanbul: Kök Yayıncılık.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sosyal beceri kavramı ve kişilik gelişimindeki önemi |
2 | Sosyal beceri kavramı ve kişilik gelişimindeki önemi |
3 | Sosyal ilişkilerde haklar, sorumluluklar, kurallar Sosyal ilişkilerde haklar, sorumluluklar, kurallar Sosyal ilişkilerde haklar, sorumluluklar, kurallar Sosyal ilişkilerde haklar, sorumluluklar, kurallar Sosyal ilişkilerde haklar, sorumluluklar, kurallar Sosyal ilişkilerde haklar, sorumluluklar, kurallar |
4 | Sosyal ilişkilerde haklar, sorumluluklar, kurallar |
5 | Sosyal beceriler kapsamında değerler eğitimi Sosyal beceriler kapsamında değerler eğitimi Sosyal beceriler kapsamında değerler eğitimi |
6 | Sosyal beceriler kapsamında değerler eğitimi |
7 | Sosyal becerilerde duygu yönetimi becerileri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sosyal becerilerde duygu yönetimi becerileri |
10 | Nezaket ve görgü kuralları |
11 | Etkili iletişim becerlieri |
12 | Etkili iletişim becerlieri |
13 | Çatışma ve çatışma çözme becerileri |
14 | Çatışma ve çatışma çözme becerileri |
15 | Genel Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |