Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği SOAE156 Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İlköğretimde öğrencilere okutlacak ders kitaplarının fiziksel, görsel, edebi ve içerik açısından incelettirilerek öğretmenliğe başladıklarında kitaplar ve içeriğe yabancı olmamalarını sağlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Programlarında ders kitabının yeri, önemi ve gerekliliği Ders kitaplarının fiziksel inceleme yöntemleri Ders kitaplarının görsel inceleme yöntemleri Ders kitaplarının edebi inceleme yöntemleri 6. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (1 ve 2 . üniteler) 6. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (3 ve 4 . üniteler) 6. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (5, 6 ve 7 . Üniteler) 7. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (1. ve 2. üniteler) 8. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (1 ve 2. üniteler) 8. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (3 ve 4. üniteler) 8. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (5, 6. ve 7. üniteler)

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru cevap, tartışma, sunum

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ceyhan,E.(2004).Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Klavuzu.Anı yayınları:Ankara Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Klavuzu,Ocak yayınları,2003 Küçükahmet,L.(2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Klavuzu.Nobel yay:Ankara MEB Ders Kitaplarının Seçim,yazımına ilişkin yönerge.2004

Dersin Web Sayfası

https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/Sosyal%20Bilgiler%20%C3%96%C4%9Fretmenli%C4%9Fi/SOAE156-71559-3848

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim programlarında ders kitabının önemini açıklar
  • Ders kitabı inceleme yöntemlerini kavrar
  • 6.Sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarını değerlendirir
  • 7.Sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarını değerlendirir
  • Örnek bir ders kitabı oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim Programlarında ders kitabının yeri, önemi ve gerekliliği
2 Ders kitaplarının fiziksel inceleme yöntemleri
3 Ders kitaplarının görsel inceleme yöntemleri
4 Ders kitaplarının edebi inceleme yöntemleri
5 6. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (1 ve 2 . üniteler)
6 6. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (3 ve 4 . üniteler)
7 6. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (5, 6 ve 7 . Üniteler)
8 Ara sınav
9 7. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (1. ve 2. üniteler)
10 7. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (3. ve 4. üniteler)
11 7. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (5, 6. ve 7. üniteler)
12 8. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (1 ve 2. üniteler)
13 8. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (3 ve 4. üniteler)
14 8. sınıf ders kitabı içerik incelemesi (5, 6. ve 7. üniteler)
15 Konuların ve ünitelerin eleştirilmesi
16 Ders çalışma haftası
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 9 18
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 9 18
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 2 8 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5