Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | SOAE201 | Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | SOAE201 | Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Sosyal bilgiler öğrenme yaklaşımlarını anlama. Sosyal bilgiler öğretimindeki farklı gelenekleri ve yaklaşımları kavrama. Sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi, sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri, alana özgü pedagojik içerik bilgisi, sosyal bilgiler öğretim gelenekleri ve sınıflandırılması, sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerde gelişmesi beklenen bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor beceriler, sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi, sosyal bilgilerde tarihsel empati, sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve tarih araştırması, alan gezi ve incelemeleri, sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar ve örnek uygulamaların öğrenciler tarafından kazanılması amaçlanmaktadır.
-
Sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri ve amaçları Sosyal bilgiler öğretim gelenekleri Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımları Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi Sosyal bilgilerde tarihsel empati Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve tarih araştırması Sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar ve örnek uygulamalar
Sunuş yoluyla öğretim, Proje, İşbirlikli öğrenme, Tartışma, Araştırma inceleme yoluyla öğrenme
Yok
Türkçe
Turan, R. & Akdağ, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar II. Pegem Akademi Yayıncılık. Öztürk, C. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi (5. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri ve amaçları |
2 | Sosyal bilgiler öğretim gelenekleri |
3 | Sosyal bilgiler öğretim gelenekleri |
4 | Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımları |
5 | Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımları |
6 | Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi |
7 | Sosyal bilgilerde tarihsel empati |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih |
10 | Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih araştırması |
11 | Sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar |
12 | Sosyal bilgiler öğretiminde örnek uygulamalar |
13 | Öğrenci proje sunumları |
14 | Öğrenci proje sunumları |
15 | Öğrenci proje sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 9 | 18 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 9 | 18 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |