Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği SOAE201 Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal bilgiler öğrenme yaklaşımlarını anlama. Sosyal bilgiler öğretimindeki farklı gelenekleri ve yaklaşımları kavrama. Sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi, sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri, alana özgü pedagojik içerik bilgisi, sosyal bilgiler öğretim gelenekleri ve sınıflandırılması, sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerde gelişmesi beklenen bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor beceriler, sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi, sosyal bilgilerde tarihsel empati, sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve tarih araştırması, alan gezi ve incelemeleri, sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar ve örnek uygulamaların öğrenciler tarafından kazanılması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri ve amaçları Sosyal bilgiler öğretim gelenekleri Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımları Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi Sosyal bilgilerde tarihsel empati Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve tarih araştırması Sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar ve örnek uygulamalar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, Proje, İşbirlikli öğrenme, Tartışma, Araştırma inceleme yoluyla öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Turan, R. & Akdağ, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar II. Pegem Akademi Yayıncılık. Öztürk, C. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi (5. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri ve amaçlarını kavrama
  • Sosyal bilgiler öğretim geleneklerini karşılaştırma ve sınıflandırma
  • Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımlarına uygun öğretimi planlama ve uygulama
  • Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi becerisi kazanma
  • Sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımları ve örnek uygulamaları pratiğe geçirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri ve amaçları
2 Sosyal bilgiler öğretim gelenekleri
3 Sosyal bilgiler öğretim gelenekleri
4 Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımları
5 Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımları
6 Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi
7 Sosyal bilgilerde tarihsel empati
8 Ara Sınav Haftası
9 Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih
10 Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih araştırması
11 Sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar
12 Sosyal bilgiler öğretiminde örnek uygulamalar
13 Öğrenci proje sunumları
14 Öğrenci proje sunumları
15 Öğrenci proje sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 9 18
Proje ve Hazırlığı 2 9 18
Ödev ve Hazırlığı 3 6 18
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 2 2
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 4 4
Rapor ve Hazırlığı 1 4 4
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5