Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği EGT3035 Sosyal Bilgiler Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Zorunlu 5 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı, Uzaktan Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi, Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme, Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme, Fen eğitiminde projenin önemi, Proje Sunumları ve Değerlendirmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru cevap, araştırma, proje tabanlı eğitim, bilgisayar destekli eğitim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Şahin, T.Y. - Yıldırım, S. Anı Yayıncılık, Ankara, 1999. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Yalın, H.İ. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Demirel, Ö. - Altun E. Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Seferoğlu, S. S., Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Sosyal Bilgiler derslerinde araç-gereç kullanabilme ve deney hazırlayabilme.
  • 2. Öğretim ortamları için gelişmiş teknoloji ve araç gereçlerin farkında olabilme
  • 3. Bir Sosyal Bilgiler projesinin nasıl hazırlanacağını, sunulacağını ve uygulanacağını bilme
  • 4. Meslekleri ile ilgili okul ortamında gelişmiş teknoloji ve araç gereçleri en iyi biçimde kullanabilme
  • 5. Sınıf ortamında araç gereç kullanarak Sosyal Bilgiler dersi sunabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim-Öğretim Teknolojisi ve İletişim
2 Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
3 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar)
4 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel-İşitsel Araçlar)
5 Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri
6 Görsel Materyal Tasarımı
7 İletişim Teknolojileri
8 Ara sınav
9 Eğitimde Bilgisayarlar ve İnternet Kullanımı
10 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımları
11 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımları
12 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
13 Uzaktan Eğitim + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
14 Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
15 Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
16 Çalışma haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 18 54
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 1 8 8
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 12 12
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5