Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | EGT3134 | Sosyal Bilgiler Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | EGT3134 | Sosyal Bilgiler Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Sosyal bilgiler öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma uygun öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanma Sosyal bilgiler öğretim programını yapılandırmacı öğrenme kuramı temelinde kavrama Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılacak strateji, yöntem ve tekniklerini uygulama Sosyal Bilgilerde beceri ve değer öğretimi Sosyal bilgilerde kavram öğretimi Sosyal bilgilerde öğretim etkinlikleri planlama Sosyal bilgilerde kazanıma uygun öğretim materyali hazırlama Sosyal bilgilerde öğretim teknolojilerini kullanma Sosyal bilgilerde yapılandırmacı yaklaşıma uygun alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanma
-
Sosyal bilgiler öğretim programı Programın vizyonu, yapısı, ve temel yaklaşımlar Etkili öğrenme için yaklaşımlar: Yapılandırmacılık Kavram geliştirme ve öğretimi Zaman ve mekana ilişkin becerilerin öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde araç kullanımı Bilgisayar destekli öğretim uygulamaları Proje tabanlı öğrenme Buluş yoluyla öğrenme Tarihsel empati Tam öğrenme İşbirlikli öğrenme Tarihsel araştırma
Buluş yoluyla öğrenme, sunuş yoluyla öğretim, problem temelli öğrenme, proje temelli öğrenme, kanıt temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme, bilgisayar destekli öğretim, tarihsel empati, kavram haritası,
Yok
Türkçe
Öztürk, C. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi: Demokratik Vatandaılık Eğitimi (5. Baskı). Ankara: PegemA, MEB, TTKB. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Turan, R. & Akdağ, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar II. Pegem Akademi Yayıncılık. Öztürk, C. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sosyal bilgiler öğretim programı |
2 | Programın vizyonu, yapısı, ve temel yaklaşımlar |
3 | Etkili öğrenme için yaklaşımlar: Yapılandırmacılık |
4 | Kavram geliştirme ve öğretimi |
5 | Zaman ve mekana ilişkin becerilerin öğretimi |
6 | Sosyal bilgiler öğretiminde araç kullanımı |
7 | Bilgisayar destekli öğretim uygulamaları |
8 | Ara sınav |
9 | Bilgisayar destekli öğretim uygulamaları |
10 | Proje tabanlı öğrenme |
11 | Buluş yoluyla öğrenme |
12 | Tarihsel empati |
13 | Tam öğrenme |
14 | İşbirlikli öğrenme |
15 | Tarihsel araştırma |
16 | Sınava yönelik çalışmalar |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 16 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |