Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği EGT4135 Sosyal Bilgiler Öğretim Yöntemleri II Zorunlu 7 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal bilgiler öğretim ve öğreniminde öğretim ilke ve yöntemlerinin ve alana özgü pedagojik içeriğin teoriden uygulamaya geçirilerek (ders planı hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek gibi) öğretmenlik becerilerinin geliştirilmesi; öğretim teknolojilerinin (bilgisayar, projeksiyon, tepegöz vs.) derse entegre edilmesi; yazılım programlarının ve görsel matreyallerin (mikrosoft word, powerpoint, tablo, grafik vs.) kullanılması; anlamlı öğretim etkinlikleri ve öğretim materyallerinin tasarlanması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim ilke ve yöntemleri ve ders planı hazırlama hakkında genel bilgi Sosyal bilgiler öğretiminde değişik kazanımlara uygun ders planı hazırlama Sosyal bilgilerde öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulama Sosyal Bilgiler öğretim programında kazanıma uygun hazırlanmış ders planlarının uygulanması Sosyal bilgiler öğretiminin değerlendirilmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, Buluş yoluyla öğrenme, araştırma inceleme yoluyla öğrenme, Proje-temelli öğrenme, Probleme dayalı öğrenme, Simülasyon, Tartışma, Slayt (PowerPoint) Gösterimi, Öğrenci Sunumu

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Öztürk, C. (Editör). Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2006. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Doğanay, A. (Editör). Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2007. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Tan, Ş. & Erdoğan, A. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2001.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yapılandırmacı öğrenme kuramı rehberliğinde ilköğretim seviyesinde ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir..
  • Çağdaş öğretim ilke ve yöntemlerini ve alana özgü pedagojik içeriği (pedagogical content knowledge) teoriden uygulamaya geçirir
  • Sosyal bilgiler öğretim ve öğreniminde öğretim teknolojilerini (bilgisayar, projeksiyon, tepegöz vs.) derse entegre eder
  • Yazılım programlarının ve görsel materyallerin (mikrosoft word, powerpoint, tablo, grafik vs.) sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması bilir ve uygular
  • Sosyal bilgiler öğretiminde uzmanlık ve profesyonellik geliştirir
  • Alternatif öğrenme ortamlarını ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim ilke ve yöntemleri ve ders planı hazırlama hakkında genel bilgi
2 Ders planlarının uygulanması
3 Ders planlarının uygulanması
4 Ders planlarının uygulanması
5 Ders planlarının uygulanması
6 Ders planlarının uygulanması
7 Ders planlarının uygulanması
8 Ara sınav
9 Ders planlarının uygulanması
10 Ders planlarının uygulanması
11 Ders planlarının uygulanması
12 Ders planlarının uygulanması
13 Ders planlarının uygulanması
14 Ders planlarının uygulanması
15 Ders planlarının uygulanması
16 Ders çalışma haftası
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 16 32
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 15 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 24 48
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 16 16
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6