Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği SOAE303 Sosyal Bilgiler Öğretimi-1 Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal bilgiler öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma uygun öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanma Sosyal bilgiler öğretim programını yapılandırmacı öğrenme kuramı temelinde kavrama Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılacak strateji, yöntem ve tekniklerini uygulama Sosyal Bilgilerde beceri ve değer öğretimi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sosyal bilgiler öğretim programı Programın vizyonu, yapısı, ve temel yaklaşımlar Etkili öğrenme için yaklaşımlar: Yapılandırmacılık Kavram geliştirme ve öğretimi Zaman ve mekana ilişkin becerilerin öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde araç kullanımı Bilgisayar destekli öğretim uygulamaları Proje tabanlı öğrenme Buluş yoluyla öğrenme Tarihsel empati Tam öğrenme İşbirlikli öğrenme Tarihsel araştırma

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Buluş yoluyla öğrenme, sunuş yoluyla öğretim, problem temelli öğrenme, proje temelli öğrenme, kanıt temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme, bilgisayar destekli öğretim, tarihsel empati, kavram haritası,

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öztürk, C. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi: Demokratik Vatandaılık Eğitimi (5. Baskı). Ankara: PegemA, MEB, TTKB. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Turan, R. & Akdağ, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar II. Pegem Akademi Yayıncılık. Öztürk, C. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgi: Sosyal bilgiler dersinin temel terim ve kavramlarını tanıma
  • Kavrama: Sosyal bilgiler öğretim programını tüm öğeleriyle (içerik, kazanımlar, kavramlar, beceriler, değerler, öğretme öğrenme süreci, ölçme ve değerlendirme) anlama
  • Uygulama: Sosyal bilgiler öğretiminde yapılandırmacı yaklaşıma uygun ders planı hazırlama, kazanıma uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulama
  • Analiz & Sentez: Sosyal bilgiler öğretiminde anlamlı öğretim etkinlikleri ve öğretim materyalleri tasarlama
  • Değerlendirme: Sosyal bilgiler dersi öğretimini değerlendirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sosyal bilgiler öğretim programı
2 Yöntemler
3 Yöntemler
4 Yöntemler
5 Yöntemler
6 Yöntemler
7 Yöntemler
8 Ara Sınav Haftası
9 Yöntemler
10 Yöntemler
11 Yöntemler
12 Yöntemler
13 Yöntemler
14 Yöntemler
15
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 7 7 49
Proje ve Hazırlığı 6 6 36
Ödev ve Hazırlığı 6 6 36
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi