Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği SOAE307 Sosyal Bilgiler Öğretimi-2 Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal bilgiler öğretim ve öğreniminde öğretim ilke ve yöntemlerinin ve alana özgü pedagojik içeriğin teoriden uygulamaya geçirilerek (ders planı hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek gibi) öğretmenlik becerilerinin geliştirilmesi; öğretim teknolojilerinin (bilgisayar, projeksiyon, tepegöz vs.) derse entegre edilmesi; yazılım programlarının ve görsel matreyallerin (mikrosoft word, powerpoint, tablo, grafik vs.) kullanılması; anlamlı öğretim etkinlikleri ve öğretim materyallerinin tasarlanması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim ilke ve yöntemleri ve ders planı hazırlama hakkında genel bilgi Sosyal bilgiler öğretiminde değişik kazanımlara uygun ders planı hazırlama Sosyal bilgilerde öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulama Sosyal Bilgiler öğretim programında kazanıma uygun hazırlanmış ders planlarının uygulanması Sosyal bilgiler öğretiminin değerlendirilmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Tartışma,anlatım

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Öztürk, C. (Editör). Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2006. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Doğanay, A. (Editör). Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2007. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Tan, Ş. & Erdoğan, A. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2001.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yapılandırmacı öğrenme kuramı rehberliğinde ilköğretim seviyesinde ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir..
  • Çağdaş öğretim ilke ve yöntemlerini ve alana özgü pedagojik içeriği (pedagogical content knowledge) teoriden uygulamaya geçirir
  • Sosyal bilgiler öğretim ve öğreniminde öğretim teknolojilerini (bilgisayar, projeksiyon, tepegöz vs.) derse entegre eder

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 yapılandırmacı öğrenme kuramı
2 yapılandırmacı öğrenme kuramı
3 yöntemlerin uygulanması
4 yöntemlerin uygulanması
5 yöntemlerin uygulanması
6 yöntemlerin uygulanması
7 yöntemlerin uygulanması
8 Ara Sınav Haftası
9 yöntemlerin uygulanması
10 yöntemlerin uygulanması
11 yöntemlerin uygulanması
12 yöntemlerin uygulanması
13 yöntemlerin uygulanması
14 yöntemlerin uygulanması
15
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 5 25
Proje ve Hazırlığı 5 5 25
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 7 7 49
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi