Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Sınıf Öğretmenliği SNF8019 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kanıt Temelli Öğrenme Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çok etkin bir öğretim yöntemi olarak işe koşulabilecek Kanıt temelli öğrenmenin tarihsel öyküsü ve tanımını ortaya koymaktır. Yine buna paralel olarak, kanıt temelli öğretimin Sosyal Bilgiler ve Tarih derslerinde nasıl kullanılabileceğine ilişkin teoriden uygulamaya ulaşan örnekleri sunmaktır. Ardından da katılımcı öğretmen adaylarının kendi öğretim materyallerini hazırlamalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çok etkin bir öğretim yöntemi olarak işe koşulabilecek Kanıt temelli öğrenmenin tarihsel öyküsü ve tanımını ortaya koymaktır. Yine buna paralel olarak, kanıt temelli öğretimin Sosyal Bilgiler ve Tarih derslerinde nasıl kullanılabileceğine ilişkin teoriden uygulamaya ulaşan örnekleri sunmaktır. Ardından da katılımcı öğretmen adaylarının kendi öğretim materyallerini hazırlamalarını sağlamaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum Atölye Uygulama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kabapınar, Y. (2019) (Editör) Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) “Hayat Bilgisi Dersinde Kanıt Temelli Öğrenmeyi “Evde Güvenlik” Konusu Temelinde Uygulamak: Üçüncü Sınıf Öğrencileri İle Olur mu?”, Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) “Kanıt Temelli Öğrenme Tanım, Kapsam, Yaklaşımlar”, Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, (Ed. Y. Kabapınar), Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) “Din Kültürü Ahlak Bilgisi (Dkab) Derslerine Kanıt Temelli Öğrenmeyi Eklemlemek Ne Derece Olanaklıdır?: “Kurban” ve “Oruç” Temelinde Uygulamalar”, Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, (Ed. Y. Kabapınar), Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) “Tarih Öğretiminde Üçüncü Yol Olanaklı mıdır?: Cumhuriyet Dönemi Tarih Ders Kitaplarında Abdülhamit’in ‘Pozisyonuna’ Bakmak”, (Ed. Y. Kabapınar), Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) Kanıt Temelli Öğrenme Perspektifinden Mübadeleye Bir Bakış: “Küçük Tarihçiler”Olarak Ortaokul Öğrencileri”, (Ed. Y. Kabapınar), Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Ankara: PegemA Balcı, N., Güllü, F., Adıgüzel, Z., Köroğlu, E., Kabapınar, Y. (2017) Birinci Dünya Savaşı’na Katılan Ülkelerden Mesaj Var: Gençler Cihan Harbi

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kanıtın tüm bilimlerdeki önemini kavrar
  • Kanıt temelli öğrenme yaklaşımının amaç ve kapsamını bilir
  • Kanıt temelli öğrenme etkinliği hazırlama sürecini bilir
  • Kanıt temellinin sınıfta uygulanma süreçlerine ilişkin bakış açısı geliştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Vatandaşlık aktarımı esaslı öğretme: Amaçlar ve öğrenciye etkisi
2 Kanıt temelli öğrenme: Öğrenci mi rejim/sistem mi?
3 Kanıt temelli öğrenme: Tarihsel çerçeve
4 Kanıt temelli öğrenmenin kapsamı: Ne ola ki bu yöntem?
5 İngiliz tarih ders kitaplarında kanıt temelli öğrenmeyi aramak: Örneklerle Çalışıyoruz I
6 İngiliz tarih ders kitaplarında kanıt temelli öğrenmeyi aramak: Örneklerle Çalışıyoruz II
7 Kanıt temelli öğrenmeyi sınıfta uygulamak (Atölye çalışması)
8 Ara Sınav Haftası
9 Kanıt temelli öğrenme ve eylem araştırması merkezli tezleri incelemek I
10 Kanıt temelli öğrenme ve eylem araştırması merkezli tezleri incelemek II
11 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersinde kanıt temelli öğrenme: Örnek uygulamalar
12 Tarih ve DKAB dersinde kanıt temelli öğrenme: Örnek uygulamalar
13 Sizin ödevlerinizi inceliyoruz I
14 Sizin ödevlerinizi inceliyoruz II
15 Kanıt temelli öğrenme ve çıkarımlarımız
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 14 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 1 14 14
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 8 16
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5