Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | SNF8019 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kanıt Temelli Öğrenme | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | SNF8019 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kanıt Temelli Öğrenme | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Çok etkin bir öğretim yöntemi olarak işe koşulabilecek Kanıt temelli öğrenmenin tarihsel öyküsü ve tanımını ortaya koymaktır. Yine buna paralel olarak, kanıt temelli öğretimin Sosyal Bilgiler ve Tarih derslerinde nasıl kullanılabileceğine ilişkin teoriden uygulamaya ulaşan örnekleri sunmaktır. Ardından da katılımcı öğretmen adaylarının kendi öğretim materyallerini hazırlamalarını sağlamaktır.
-
Çok etkin bir öğretim yöntemi olarak işe koşulabilecek Kanıt temelli öğrenmenin tarihsel öyküsü ve tanımını ortaya koymaktır. Yine buna paralel olarak, kanıt temelli öğretimin Sosyal Bilgiler ve Tarih derslerinde nasıl kullanılabileceğine ilişkin teoriden uygulamaya ulaşan örnekleri sunmaktır. Ardından da katılımcı öğretmen adaylarının kendi öğretim materyallerini hazırlamalarını sağlamaktır.
Sunum Atölye Uygulama
Yok
Türkçe
Kabapınar, Y. (2019) (Editör) Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) “Hayat Bilgisi Dersinde Kanıt Temelli Öğrenmeyi “Evde Güvenlik” Konusu Temelinde Uygulamak: Üçüncü Sınıf Öğrencileri İle Olur mu?”, Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) “Kanıt Temelli Öğrenme Tanım, Kapsam, Yaklaşımlar”, Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, (Ed. Y. Kabapınar), Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) “Din Kültürü Ahlak Bilgisi (Dkab) Derslerine Kanıt Temelli Öğrenmeyi Eklemlemek Ne Derece Olanaklıdır?: “Kurban” ve “Oruç” Temelinde Uygulamalar”, Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, (Ed. Y. Kabapınar), Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) “Tarih Öğretiminde Üçüncü Yol Olanaklı mıdır?: Cumhuriyet Dönemi Tarih Ders Kitaplarında Abdülhamit’in ‘Pozisyonuna’ Bakmak”, (Ed. Y. Kabapınar), Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Ankara: PegemA Kabapınar, Y. (2019) Kanıt Temelli Öğrenme Perspektifinden Mübadeleye Bir Bakış: “Küçük Tarihçiler”Olarak Ortaokul Öğrencileri”, (Ed. Y. Kabapınar), Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Ankara: PegemA Balcı, N., Güllü, F., Adıgüzel, Z., Köroğlu, E., Kabapınar, Y. (2017) Birinci Dünya Savaşı’na Katılan Ülkelerden Mesaj Var: Gençler Cihan Harbi
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Vatandaşlık aktarımı esaslı öğretme: Amaçlar ve öğrenciye etkisi |
2 | Kanıt temelli öğrenme: Öğrenci mi rejim/sistem mi? |
3 | Kanıt temelli öğrenme: Tarihsel çerçeve |
4 | Kanıt temelli öğrenmenin kapsamı: Ne ola ki bu yöntem? |
5 | İngiliz tarih ders kitaplarında kanıt temelli öğrenmeyi aramak: Örneklerle Çalışıyoruz I |
6 | İngiliz tarih ders kitaplarında kanıt temelli öğrenmeyi aramak: Örneklerle Çalışıyoruz II |
7 | Kanıt temelli öğrenmeyi sınıfta uygulamak (Atölye çalışması) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kanıt temelli öğrenme ve eylem araştırması merkezli tezleri incelemek I |
10 | Kanıt temelli öğrenme ve eylem araştırması merkezli tezleri incelemek II |
11 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersinde kanıt temelli öğrenme: Örnek uygulamalar |
12 | Tarih ve DKAB dersinde kanıt temelli öğrenme: Örnek uygulamalar |
13 | Sizin ödevlerinizi inceliyoruz I |
14 | Sizin ödevlerinizi inceliyoruz II |
15 | Kanıt temelli öğrenme ve çıkarımlarımız |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |