Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | ISB3021 | Sosyal Bilgiler ve Çocuk Edebiyatı | Seçmeli | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | ISB3021 | Sosyal Bilgiler ve Çocuk Edebiyatı | Seçmeli | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
-
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
Yok
Türkçe
CİRAVOĞLU, Öner, Çocuk Edebiyatı, Esin yay. 1998. OĞUZKAN, Ferhan, Çocuk Edebiyatı, Anı yay., 2005. SEVER, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök yay., 2007. ŞİMŞEK, Tacettin, Çocuk Edebiyatı, Rengarenk yay., 2002.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuk edebiyatına giriş |
2 | ocuk edebiyatını etkileyen edebi akımla |
3 | ocuk edebiyatını etkileyen edebi akımla |
4 | çocuk edebiyatından örnek metinlerle sosyal bilgiler dersinde yer alan etkinliklerin hazırlanması |
5 | çocuk edebiyatından örnek metinlerle sosyal bilgiler dersinde yer alan etkinliklerin hazırlanması |
6 | çocuk edebiyatından örnek metinlerle sosyal bilgiler dersinde yer alan etkinliklerin hazırlanması |
7 | çocuk edebiyatından örnek metinlerle sosyal bilgiler dersinde yer alan etkinliklerin hazırlanması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | konulara uygun etkinliklerin öğrenci seviyesine ve konuya uygun olarak uyarlanması, |
10 | konulara uygun etkinliklerin öğrenci seviyesine ve konuya uygun olarak uyarlanması, |
11 | konulara uygun etkinliklerin öğrenci seviyesine ve konuya uygun olarak uyarlanması, |
12 | konulara uygun etkinliklerin öğrenci seviyesine ve konuya uygun olarak uyarlanması, |
13 | hazırlanan etkinliklerin sınıfta tartışılması ve sunulması |
14 | hazırlanan etkinliklerin sınıfta tartışılması ve sunulması |
15 | hazırlanan etkinliklerin sınıfta tartışılması ve sunulması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |