Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ISB3021 Sosyal Bilgiler ve Çocuk Edebiyatı Seçmeli 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

CİRAVOĞLU, Öner, Çocuk Edebiyatı, Esin yay. 1998. OĞUZKAN, Ferhan, Çocuk Edebiyatı, Anı yay., 2005. SEVER, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök yay., 2007. ŞİMŞEK, Tacettin, Çocuk Edebiyatı, Rengarenk yay., 2002.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Anlama ve anlatma güçlüğü çeken öğrencilere yönelik uygulamalar yapabilme becerisi.
  • Öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilmek
  • Barış, hoşgörü dolu, önyargılardan uzak, çok kültürlü bakış açısına sahip olmak.
  • Çocuğu orta öğretime hazırlayacak esas dil becerilerine sahip olmak
  • İlköğretim ikinci kademe çocuğunun tiyatro ve canlandırma becerisini destekleyici bilgi ve yeterliliğe sahip olmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çocuk edebiyatına giriş
2 ocuk edebiyatını etkileyen edebi akımla
3 ocuk edebiyatını etkileyen edebi akımla
4 çocuk edebiyatından örnek metinlerle sosyal bilgiler dersinde yer alan etkinliklerin hazırlanması
5 çocuk edebiyatından örnek metinlerle sosyal bilgiler dersinde yer alan etkinliklerin hazırlanması
6 çocuk edebiyatından örnek metinlerle sosyal bilgiler dersinde yer alan etkinliklerin hazırlanması
7 çocuk edebiyatından örnek metinlerle sosyal bilgiler dersinde yer alan etkinliklerin hazırlanması
8 Ara Sınav Haftası
9 konulara uygun etkinliklerin öğrenci seviyesine ve konuya uygun olarak uyarlanması,
10 konulara uygun etkinliklerin öğrenci seviyesine ve konuya uygun olarak uyarlanması,
11 konulara uygun etkinliklerin öğrenci seviyesine ve konuya uygun olarak uyarlanması,
12 konulara uygun etkinliklerin öğrenci seviyesine ve konuya uygun olarak uyarlanması,
13 hazırlanan etkinliklerin sınıfta tartışılması ve sunulması
14 hazırlanan etkinliklerin sınıfta tartışılması ve sunulması
15 hazırlanan etkinliklerin sınıfta tartışılması ve sunulması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 2 10 20
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 8 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 12 12
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5