Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ISB7001 Sosyal Bilgilerde Program ve Program Geliştirme I Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal bilgiler dersi öğretim programının (SBDÖP) kavramsal, kuramsal ve tarihsel temellerini açıklama; SBDÖP'nin amaç, içerik, eğitim durumu ve değerlendirmeye ilişkin özelliklerini açıklamak; SBDÖP'nin etkililiğini araştırma yöntem ve tekniklerini kavramak/ihtiyaç analizi yapmak; okul temelli ve ulusal program geliştirme ile ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak ve bunların uygulamasına ilişkin yöntem ve araçları bilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sosyal bilgiler dersi öğretim programının (SBDÖP) kavramsal, kuramsal ve tarihsel temellerini açıklama; SBDÖP'nin amaç, içerik, eğitim durumu ve değerlendirmeye ilişkin özelliklerini açıklama; SBDÖP'nin etkililiğini araştırma yöntem ve tekniklerini kavrama/ihtiyaç analizi yapma; okul temelli ve ulusal program geliştirme ile ilgili kuramsal bilgiye sahip olma ve bunların uygulamasına ilişkin yöntem ve araçları bilme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sosyal bilgiler dersi öğretim programının (SBDÖP) kavramsal, kuramsal ve tarihsel temelleri; SBDÖP de amaç, içerik, eğitim durumu ve değerlendirme; SBDÖP'nin etkililiğini belirleme; ihtiyaç analizi program geliştirme; Türkiye ve dünyada sosyal bilgiler öğretim programları ile ilgili öğretmen ve öğrenci merkezli eğitim durumları: aktarım, tartışma, soru-cevap, literatür incelemesi, vaka incelmesi, multimedya, araştırma ve öğrenci sunumları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Thomas W. Hewitt, Eğitimde Program Geliştirme, Nobel, Ankara, 2018. Marc Demeuse, Christine Strauven, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem, Ankara, 2017. Veysel Sönmez, Füsun Gülderen Alacapınar, Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme, Anı, Ankara, 2015. Arthur K. Ellis, Eğitim Programı Modelleri, Eğitim Yayınevi, Ankara, 2015. Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem, Ankara, 2017.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Dersin kavramsal, felsefi ve kuramsal temellerini açıklama
  • Sosyal bilgiler öğretim programlarına ilişkin gelenekler
  • Sosyal bilgilerde program geliştirme: okul temelli, ulusal ve uluslar arası/ötesi program geliştirme yaklaşımlarını analiz etme
  • Sosyal bilgiler öğretiminde program geliştirme süreci
  • Sosyal bilgiler öğretiminde program tasarımı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sosyal bilgiler öğretim programının felsefi ve kuramsal temelleri
2 Program ve program geliştirme yaklaşımları
3 Sosyal bilgilerde program geliştirmede farklı boyutlar: okul temelli, ulusal ve uluslar ötesi program geliştirme
4 Program geliştirmede ihtiyaç analizi: Genel olarak
5 Sosyal bilgilerde program geliştirme uygulamasına giriş
6 Okul temelli program geliştirme: dayandığı temeller ve uygulama süreci
7 Okul temelli program geliştirmede ihtiyaç analizi ve çevre
8 Ara Sınav Haftası
9 Okul temelli program geliştirmede eğitim durumu oluşturma - I: Genel
10 Okul temelli program geliştirmede eğitim durumu oluşturma - II: Öğrenci merkezli yaklaşımlar
11 Okul temelli program geliştirmede eğitim durumu oluşturma - II: Proje Yöntemi uygulamaları
12 Okul temelli program geliştirmede alternatif değerlendirme teknikleri
13 Ders Çalışma Haftası
14 Yarı Yıl Sonu Sınavı
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 9 5 45
Proje ve Hazırlığı 10 4 40
Ödev ve Hazırlığı 6 4 24
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 5 4 20
Seminer ve Hazırlığı 4 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 6 2 12
Rapor ve Hazırlığı 6 2 12
Arasınav ve Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 7 2 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5