Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | ISB7001 | Sosyal Bilgilerde Program ve Program Geliştirme I | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | ISB7001 | Sosyal Bilgilerde Program ve Program Geliştirme I | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Sosyal bilgiler dersi öğretim programının (SBDÖP) kavramsal, kuramsal ve tarihsel temellerini açıklama; SBDÖP'nin amaç, içerik, eğitim durumu ve değerlendirmeye ilişkin özelliklerini açıklamak; SBDÖP'nin etkililiğini araştırma yöntem ve tekniklerini kavramak/ihtiyaç analizi yapmak; okul temelli ve ulusal program geliştirme ile ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak ve bunların uygulamasına ilişkin yöntem ve araçları bilmek.
-
Sosyal bilgiler dersi öğretim programının (SBDÖP) kavramsal, kuramsal ve tarihsel temellerini açıklama; SBDÖP'nin amaç, içerik, eğitim durumu ve değerlendirmeye ilişkin özelliklerini açıklama; SBDÖP'nin etkililiğini araştırma yöntem ve tekniklerini kavrama/ihtiyaç analizi yapma; okul temelli ve ulusal program geliştirme ile ilgili kuramsal bilgiye sahip olma ve bunların uygulamasına ilişkin yöntem ve araçları bilme.
Sosyal bilgiler dersi öğretim programının (SBDÖP) kavramsal, kuramsal ve tarihsel temelleri; SBDÖP de amaç, içerik, eğitim durumu ve değerlendirme; SBDÖP'nin etkililiğini belirleme; ihtiyaç analizi program geliştirme; Türkiye ve dünyada sosyal bilgiler öğretim programları ile ilgili öğretmen ve öğrenci merkezli eğitim durumları: aktarım, tartışma, soru-cevap, literatür incelemesi, vaka incelmesi, multimedya, araştırma ve öğrenci sunumları
Yok
Türkçe
Thomas W. Hewitt, Eğitimde Program Geliştirme, Nobel, Ankara, 2018. Marc Demeuse, Christine Strauven, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem, Ankara, 2017. Veysel Sönmez, Füsun Gülderen Alacapınar, Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme, Anı, Ankara, 2015. Arthur K. Ellis, Eğitim Programı Modelleri, Eğitim Yayınevi, Ankara, 2015. Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem, Ankara, 2017.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sosyal bilgiler öğretim programının felsefi ve kuramsal temelleri |
2 | Program ve program geliştirme yaklaşımları |
3 | Sosyal bilgilerde program geliştirmede farklı boyutlar: okul temelli, ulusal ve uluslar ötesi program geliştirme |
4 | Program geliştirmede ihtiyaç analizi: Genel olarak |
5 | Sosyal bilgilerde program geliştirme uygulamasına giriş |
6 | Okul temelli program geliştirme: dayandığı temeller ve uygulama süreci |
7 | Okul temelli program geliştirmede ihtiyaç analizi ve çevre |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Okul temelli program geliştirmede eğitim durumu oluşturma - I: Genel |
10 | Okul temelli program geliştirmede eğitim durumu oluşturma - II: Öğrenci merkezli yaklaşımlar |
11 | Okul temelli program geliştirmede eğitim durumu oluşturma - II: Proje Yöntemi uygulamaları |
12 | Okul temelli program geliştirmede alternatif değerlendirme teknikleri |
13 | Ders Çalışma Haftası |
14 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
Proje ve Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ödev ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 4 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Rapor ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |