Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans BT3057 Sosyal Medya Okuryazarlığı Seçmeli 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin hedefi öğrencilere medya okuryazarlık hakkında bilgi kazandırıp, öğretim materyali tasarımında uygun teknik ve psikolojik öğelerin kullanılmasını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Medya okuryazarlığın kronolojik sıralama ile günümüz sanatına ve bilime olan katkılarının bilinmesi. Görsel algı, görsel materyallerin yorumlanması ve yaratılma sürecinin inceleyerek; eğitimsel materyallerin geliştirmesine katkıda bulunmak. Görsel iletişim öğeleri ile birlikte bilgisayar ya da internet aracılığı ile tasarlanan eğitim materyallerinin teknik ve psikolojik öğelerinin doğru kullanımının öğretilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikçi öğrenme, oluşturmacı yaklaşım, çapa metodu ve proje tabanlı

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lewis, R. S. (2021). Technology, media literacy, and the human subject. ApressOpen.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Medya okuryazarlıkla ilgili yeni eğilimler ve araştırmalar hakkında örnekler verebilecek
  • Medya Tasarımla ilgili kültürel yerel veya evrensel ürünler tasarlayacak
  • Tasarım esnasında yaratıcı olma ve ilham almak yollarını geliştirtebilecek,
  • Medya materyal tasarımı için uygun teorileri ve modelleri seçebilecek.
  • Medya okuryazarlık ile ilgili teorileri ve modelleri kronolojik sıraya göre tanımlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Medya Okuryazarlığı Temel Tanım ve Kavramları
2 Türkiye'de Medya Okuryazarlığını İlgilendiren Kurumların İncelenmesi
3 Dünyada ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı
4 Medya Okuryazarlığı Modelleri ve Analiz Teknikleri
5 Dijital Oyunlar, Şiddet ve Siber Zorbalık Dijital Oyunlar, Şiddet ve Siber Zorbalık Dijital Oyunlar, Şiddet ve Siber Zorbalık
6 Filtreleme Programlarının Değerlendirilmesi ve Veri Güvenliğinin Sağlanması
7 Değerler, ahlaki gelişim ve internet
8 Ara Sınav Haftası
9 Medya Okuryazarlığı Araştırmaları
10 Okullarda Medya Okuryazarlığı Müfredatı ve Ders İçeriği
11 Medya Okuryazarlığı Dersi İçin Kaynak Havuzu Oluşturma
12 Velilerin medya okuryazarlığı eğitimi
13 Makale ve Sunumlar
14 Makale ve Sunumlar
15 Makale ve Sunumlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 2 14 28
Ödev ve Hazırlığı 3 10 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5