Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
HIT-Reklamcılık-Tezli Yüksek Lisans-2013 HIT7222 Sosyal Medya ve Reklam Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin, bilgi toplumunda ilerleyen teknolojiklere ayak uydurabilen, analitik düşünceye yatkın bireyler olmalarına yardımcı olacak bir ders olması planlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sosyal medyanın özellikleri, platformları ve reklam ve halkla ilişkiler alanlarında oluşturduğu yenilikler ele alınacaktır. Web 2.0 kapsamında dijital reklamcılıkta gözlemlenen kampanya, kriz, itibar ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçleri, SEO / SMO gibi çevrimiçi reklam türleri ve sosyal medyada etkili reklam yönetimi hakkında bilgiler aktarılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sosyal medyada reklamcılığın geleneksel reklam uygulamalarından farkları uygulamalı reklam gösterimleri aracılığıyla incelenirken, makaleler üzerinde de içerik analizi yapılarak, analitik düşünceyi besleyici sınıf tartışmalarına girilecektir.

Staj Durumu

Önkoşul değildir.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya. Eleştirel Bir Bakış. İstanbul: Nota Bene yayıncılık Tosun,N.B. vd (2018). Reklam Yönetimi. istanbul: Beta Yayıncılık Anderson, C. (2006) . The Long Tail. USA: Hyperion Books. Barnes, N.G., and C. Daubitz. 2017. Time for Re-evaluation? Social Media and the 2016 Inc. 500. Center for Marketing Research, University of Massachusetts, available online at http://www.umassd.edu/cmr/socialmedia-research/2017inc500/

Dersin Web Sayfası

www.marmara.edu.tr

Öğrenme Çıktıları

  • Sosyal Medyada sosyal olanın tanımı
  • Sosyal medya parametreleri
  • Sosyal medyaya eleştirel yaklaşımlar
  • Sosyal medya ve dijital emek kavramı
  • Sosyal medya ölçümlemeleri (SMO)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sosyal Medya ve Reklam Dersine Giriş
2 Sosyal medyanın anlamı ve gelişimi
3 Sosyal medyada Sosyallik Kavramı (Fuchs Analizi: Weber ve Durkheim)
4 Sosyal medyada Sosyallik Kavramı (Fuchs Analizi: Tönnies ve Marx)
5 Sosyal Medya ve fenomenler
6 Sosyal Medyada CGI (Bilgisayar yapımı imaj) Uygulamaları
7 Sosyal Medya Reklamcılığında ikna
8 Ara Sınav Haftası
9 Sosyal Medya Reklamcılığında Krizler ve Kriz Yönetimi
10 Sosyal Medya Reklamcılığında Krizler ve Kriz Yönetimi
11 Sosyal Medya Optimizasyonu (SMO) ve İçerik Analizi
12 Sosyal Medyada Reklam uygulamalı workshop 1
13 Sosyal Medyada Reklam uygulamalı workshop 2
14 Sosyal Medyada Reklam uygulamalı workshop 3
15 Sosyal Medyada Reklam uygulamalı workshop 4
16 Genel Tekrar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 20 60
Proje ve Hazırlığı 2 20 40
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 20 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5