Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Gazetecilik - Lisans - 2014 GZT2022 Sosyal Medyada İçerik Analizi Seçmeli 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ders, sosyal medyada yer alan içeriklerin “sosyal medya uygulamaları için düzenlenmiş ölçümler” çerçevesinde incelenmesini amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sosyal ağlarda yer alan içeriklerin “sosyal medya uygulamaları için düzenlenmiş ölçümler” çerçevesinde karakterize edilmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesini içerir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikçi, Sunum Tabanlı Öğretim

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Makaleler: Yeni İletişim Ortamlarının Ekonomi Politiği Bağlamında Ağın Zorlayıcılığı Üzerine Bir Araştırma Emlak Pazarlamasında Sosyal Medyanın Rolü: TüRkiye'de Emlak Pazarlamasının Gelişimi Üzerine Bir Araştırma İkinci Ekran Kuramı Bağlamında Geleneksel Medya-Sosyal Medya Yöndeşmesi: Sosyal Medyada Reyting Ölçümleme Üzerine Bir Araştırma Kültür Endüstrisi Bağlamında Aktif Taraftar Çağı: Sosyal Medyanın Futbol Kulübü / Taraftar İlişkisine Etkisi Sosyal Medyada Twitter Konuşma Diline İlişkin Bir Araştırma Ortak Hashtag Kullanımı ile Kullanıcı Profili Arasındaki İlişki Sosyal Medyada Film Analizine İlişkin Bir Araştırma Yıldızlararası Filminin Twitter Üzerinde Semantik Analizi Türkiye’deki Siyasal Yaşamda Sosyal Medya Siyasal Partilerin Kullanım Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Sosyal ağlara ilişkin düzenlenmiş ölçümleri tespit eder.
  • 2. Verileri içeriği analiz edilecek konu özelinde tablolaştırır.
  • 3. Tablo üzerinde tanımlayıcı analizler yapar ve grafike eder.
  • 4. İçerikleri semantik yöntemle de analiz eder.
  • 5. Bulguları değerlendirir ve sonuç ortaya koyar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İçerik Analizi (genel)
2 Sosyal Medyada İçerik Analizi (genel)
3 Sosyal Medya Uygulamaları İçin Düzenlenmiş Ölçümler
4 Sosyal Ağlarda Emlak Sitelerinin İçerik Analizi
5 Sosyal Ağlarda Futbol Kulüplerinin İçerik Analizi
6 Sosyal Ağların Zorlayıcılığına İlişkin İletilerin İçerik Analizi
7 Sosyal Ağlarda Bir Filme İlişkin İletilerin İçerik Analizi
8 Ara Sınav Haftası
9 Sosyal Ağlarda Gündem Belirlemeye İlişkin İçerik Analizi
10 Sosyal Ağlarda Bir Dizi Filme İlişkin İletilerin İçerik Analizi
11 Sosyal Ağlarda Posttruth'a İlişkin İletilerin İçerik Analizi
12 Sosyal Ağlarda Paylaşılan İçeriklerin Retweet Rank Aracı ile Analizi
13 Sosyal Ağlarda Paylaşılan İçeriklerin Crazyegg Aracı ile Analizi
14 Genel tekrar
15 Ders Çalışma Haftası
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 50 50
Final ve Hazırlığı 1 75 75
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5