Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Gazetecilik - Lisans - 2014 GZT3026 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Seçmeli 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal medyada krizin ortaya çıkma süreci, izlenecek stratejiler, kriz yönetimi ve iletişimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yeni medya ve sosyal medya çerçevesinde krizin tanımı, kriz felsefesi ve özellikleri, Kriz türleri, evreleri, nedenleri, kriz yönetimi kapsamı, kriz yönetim stratejileri, kriz yönetim modelleri, krize yönelik örgütlenme, değişim mühendisliği, itibar yönetimi, risk yönetimi, sorun yönetimi, proaktif yaklaşım, reaktif yaklaşım, kriz yönetiminde iletişim ve sosyal medya krizlerine örnekler verilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf Çalışması ve Proje hazırlığı

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kriz yönetimi/Aylin Pira, Çisil Sohodol Sosyal Medya Endüstrisi/ Tolga Kara

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler yeni medya teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur
  • Öğrenciler sosyal medya uygulamalarına hakim olur
  • Öğrenciler kriz kavramı ve iletişimi konusunda bilgi sahibi olur.
  • Kriz anında ve sonrasında yapılacaklar hakkında aksiyon sahibi olmak.
  • Marka itibarını korumayı öğrenmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yeni medya ve sosyal medya kavramı.
2 Kriz kavramı, tanımı, krizin felsefesi, krizin özellikleri
3 Kriz nedenleri
4 Kriz evreleri, türleri
5 Kriz yönetimi kavramsal çerçeve, kriz yönetim özellikleri, kriz yönetim ilkeleri, etkin kriz yönetimi boyutları
6 Kriz yönetimi model ve stratejileri
7 Kriz yönetimi ile ilintili alanlar: örgüt kültürü, itibar yönetimi, sorun yönetimi, risk yönetimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Sosyal medya yönetimi
10 İtibar Yönetimi
11 Sorun Yönetimi
12 Kriz iletişimi ve yönetimi
13 Kriz iletişiminde sosyal medya uygulamaları
14 Örnek olay analizi -1
15 Örnek olay analizi -2
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5